eerste kennismaking met Zuid Afrika - Reisverslag uit Overloon, Nederland van Helmie, Trudie, Hans, Marion - WaarBenJij.nu eerste kennismaking met Zuid Afrika - Reisverslag uit Overloon, Nederland van Helmie, Trudie, Hans, Marion - WaarBenJij.nu

eerste kennismaking met Zuid Afrika

Door: Truus&Lina&Helmie&Trudie&Hans&Marion

Blijf op de hoogte en volg Helmie, Trudie, Hans, Marion

02 Oktober 2009 | Nederland, Overloon

Gisteren vertrokken, vannacht gereisd en vanochtend omstreeks 09:00 uur geland op het vliegveld van Johannesburg. Reis op zich goed verlopen, meeste van ons menig uurtje al slapend doorgebracht.
We hebben het altijd al gezegd, die Marion, daar kun je lol mee beleven. Bij de douane werd ze er al uitgepikt. Ze had "iets verdachts", volgens de douanebeambte, en mocht mee naar de clinic.
Wij maar gissen, wat er aan de hand was. Uiteindelijk blijkt dat ze enige verhoging had, en men vrees had voor de mexicaanse griep. De groep medereisgenoten denkt echter dat die verhoging komt door een mogelijk zwangerschap. Buikje heeft ze wel, maar de rest, we zullen het horen!!
Vanuit het vliegveld zijn we rechtstreeks naar Soweto gereden. Een grote wijk vol met tegenstellingen. Christien (vrouw uit Soweto) verteldde haar verhaal.
Het museum gezien van de belevenissen rondom het levensverhaal van Nelson Mandela, de opstand van de studenten, en de vele betogingen n.a.v. de moord op Hector Pietersen. Gelukkig hebben een aantal van ons vorige week de musical gezien in Nederland, het verhaal past precies. Interesant.
Hierna naar Pretoria, we hebben het voortrekkersmomument van de boeren bezocht. Ook in Pretoria de regeringsgebouwen gezien en gefotografeerd.
Kortom, een eerste dag vol met indrukken en veel verhalen gehoord.
Vermoeiend, maar zeker de moeite waard. Zojuist gegeten in hotel Arcadia (Pretoria), dadelijk slapen eerst een slaapmutsje, en dan morgenochtend om 07:30 uur vertrekken voor een lange reisdag richting Krugerpark.
groetjes aan iedereen, en wij vermaken ons hier wel.
Hopen dat bij jullie alles goed gaat. Voor iedereen, en ook onze hondjes een dikke knuffel van Hans & de meiden.

• 02 Oktober 2009 - 20:17

Trudie En Helmie:

hoi luitjes
    alles goed daar?
    wij zitten nu aan de friet en shoarma, dat zullen jullie wel missen.
    doe voorzichtig, let op elkaar en geniet ervan.
    en we volgen jullie!

groetjes martha,gladijs,patricia,carolina en claudia

• 02 Oktober 2009 - 21:16

Cleo:

Hallo allemaal. Wat n belevenissen al op de eerste dag. Hier alles ok. Het is stil aan de overkant. vandaag koud en af en toe een beetje regen. Met de hondjes alles goed. Heb gisteren samen met Wilma met ze gewandeld. Veel plezier nog daar hoop dat de koorts weer gezakt is Marion. Groetjes Cleo.

• 03 Oktober 2009 - 09:33

Dag Lina:

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen.
    Heb er veel aangedacht.
    Wat zul je veel zien Lina ik ben blij voor je dat de reis zover goed is verlopen en gun je de lachende gezichten van Afrika...Ik ga vanmiddag Taart kopen voor mijn verjaardag .Ik heb al een mooie kaart ghad van De kinderen van Christien lief hè.
    Hier verder alles goed groetjes aan de rest van het stel

• 03 Oktober 2009 - 09:36

Dag Truus:

En al een beetje gewent aan de geur van Afrika ?
    Jullie gaan er wel veel beleven net daar en dan al zoveel gezien .
    Voorzichtig als je die wilde dieren daar tegenkomt en een tijger is geen grote poes maar gewoon een wild dier hahahhaah groetjes Thea

• 03 Oktober 2009 - 10:03

Paul:

Hallo Hans en Marion,
    Zwanger Marion?!! Ik weet niet of dat een grapje was..
    Gelukkig is de reis goed verlopen. En dan meteen 'aan de slag' begrijp ik. Meteen het land in en ervaringen opdoen. Wordt een hele actieve onderneming, als ik het zo hoor. Moet ook natuurlijk. Je gaat niet zo vaak zo ver weg. Geniet ervan! En leuk om af en toe iets van jullie te horen!
    Groetjes,
    Paul

• 03 Oktober 2009 - 10:23

Theo En Annie:

fijn dat jullie een goede reis gehad hebben geniet maar lekker van al dat moois wat jullie zien.heel veel groetjes theo en annie vogels

• 03 Oktober 2009 - 10:27

Erik En Lissette:

Bedankt voor jullie kaart.
    Leuk om de reis zo te volgen.
    Wij blijven het volgen en nog veel plezier toegewenst van ons allemaal.
    Groetjes uit Boekel

• 03 Oktober 2009 - 12:44

Charles En Carola:

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen.
    Veel plezier nog verder en we blijven jullie volgen.
    Groetjes aan iedereen.

• 03 Oktober 2009 - 14:03

Sandra:

Hallo lieve mensen,

Jullie zijn goed bezig!
    Zoals ik lees hebben jullie al veel lol, cultuur en avontuur.
    Heel veel plezier verder en...... pas op voor de poesjes in het Krugerpark.
    PS Hans let je op Marion ivm de malariatabletten, zodat ze de poesjes niet gaat aaien.

• 03 Oktober 2009 - 14:33

Jacquelien:

halo luitjes
    ik lees het al weer jullie hebben al wat avontuurtjes gehad en gaan er zeker nog een hoop mooie beleven. maak er iets moois van. ik lees het wel weer

groetjes jacquelien & John& Eischa& Aleska

• 03 Oktober 2009 - 16:54

Maria:

Hallo allemaal,
    Fijn dat het allemaal zo goed gaat. Hier is alles oke. Nog een fijne vakantie.

Groetjes, tante Ria en Piet

• 03 Oktober 2009 - 18:06

Nance:

hallo luitjes!!!
    jullie hebben het veeeeeeeeeeeeeeeeel beter als wij hiero in ons kikkerlandje das een ding wat zeker is ...
    lees nu al heeeeele boeiende dingen (verhoging,buikje??!haha) en is pas de eerste dag ; dat gaat nog heel wat beloven denk ik;
    geniet lekker van het mooie weer ,de mooie omgeving en van elkaar

liefs
    nance!

• 03 Oktober 2009 - 18:51

Aybo, Shiva, Jhaysa:

Heeeeelllleee dikke knuffels van ons. Wij vermaken ons heel goed. Passen jullie wel goed op in da Kruger Park, die beestjes zijn lang zo lief niet dan da wij zijn. Garoetekus Wilma

• 03 Oktober 2009 - 19:09

Jasper En Arian:

Heeee dat klinkt goed zeg!!! Fijn dat de reis goed is verlopen en nu maar genieten!! Jon....zwanger???? doe je wel voorzichtig dan (ha ha) Hans hou je goed tussen al dat vrouwvolk, pas goed op ze.
    Heel veel plezier en we blijven jullie volgen xxx.

• 04 Oktober 2009 - 14:20

Ielja Strik:

Hoi Hans en Marion,

Wat leuk zeg dat jullie in Zuid Afrika zijn grappig ik zit daar nu ook voor 4,5 week op trainings kamp. geniet ervan ik vind het een super mooi land heb er niet kei veel van gezien maar wat ik gezien heb is mooi.
    Veel plezier en geniet ervan!

Strikkie