Dag van de vergeten dieren - Reisverslag uit Overloon, Nederland van Helmie, Trudie, Hans, Marion - WaarBenJij.nu Dag van de vergeten dieren - Reisverslag uit Overloon, Nederland van Helmie, Trudie, Hans, Marion - WaarBenJij.nu

Dag van de vergeten dieren

Door: Truus&Lina&Helmie&Trudie&Hans&Marion

Blijf op de hoogte en volg Helmie, Trudie, Hans, Marion

05 Oktober 2009 | Nederland, Overloon

Daar zijn we weer, zojuist een Afrikaanse Braai achter de rug, en hierbij werden wij allemaal persoonlijk uitgenodigd door Afrikaanse kinderen voor een speciale dans. Je kan niet geloven hoe lenig wij allemaal zijn. Geweldig die kleine afrikaantjes, wat een gevoel voor ritme.
We begonnen vandaag met een heerlijk ontbijtje om 08:30 uur op het park. De malaria tabletten beginnen te werken, sommige onder ons beginnen wat vreemd te reageren. We lachen en janken wat af, en waarom, om helemaal niks.
Om 09:30 uur vertrokken naar Hoedspruit endangered species centre, opvang voor cheeta's & andere verwaarloosde dieren.
Mooi projekt, na de video weer in een open truck gestapt en het park rondgereden. Gezien de wilde hond, cheeta's, tijger, leeuwen (van een mannetje hadden ze de manen afgeknipt ocharm), nihala, en Heidi het schaap, en zebra shita. Bijzonder combinatie, mama schaap heeft de zebra n.l. groot gebracht.
Na dit bezoek wat gelunchd, gerust, gewandeld, en gezwommen op het park.
Met z'n allen in verwachting van de sunset drive die om 15:30 uur ging starten.
Opnieuw een hele belevenis. Oog in oog staan met een olifant, de buffels op een meter afstand, het nijlpaard ook gezien, zeer mooie vogels gespot, aapjes,bokjes etc. Dit alles onder het genot van de zonsondergang. Een aparte ervaring om in het donker door een wild park te rijden.
Het weer is hier goed, vandaag volop zon, gisteren bewolking, maar geweldig weer om acitiviteiten te ondernemen, iets wat wij prettig vinden.
Dit was een mooie afsluiting van ons tijdperk op Timbavati in Hoedspruit.
Morgenochtend om 07:30 uur moeten wij startklaar staan om te vertrekken naar Swaziland. We hebben het vermoeden dat we daar niet of nauwelijks kunnen internetten en/of sms-en, dus waarschijnlijk is dit voorlopig een laatste bericht vanuit Zuid Afrika. Voor jullie allen een dikke kus en knuffel van ons allemaal. Tot snel.

• 06 Oktober 2009 - 05:56

Aan Trudie En Helmie:

wat leuk om jullie zo te volgen en wat gaaf dat jullie al die dieren hebben gezien.
    wij zijn benieuwd naar jullie foto's, die zullen we vast op een van de verjaardagen binnenkort wel zien he?
    nog heel veel plezier en doe voorzichtig. natuurlijk ook voor de reisgenoten!!!
    hier is alles allemaal goed.
    groetjes,
    sandra, robbie, demi en lieke

• 06 Oktober 2009 - 11:02

Wilma & Doggies:

Wa moi da jullie al so baie baie bees hebben gezien. zullen vast wel baie baie kiekies zien gemak. Hebben jullie ok de kwagga, volstruis, erdwolf, vlakvarken en stokkiestert gezien? Het is duidelik da er baie baie vermaklijkheid is zeker bij een braaivleisaand.
    Straks nog de tronk!! Nog veul geselligheid en liefs van ons.

• 06 Oktober 2009 - 11:05

Wilma:

Misschien hebben jullie er iets aan; refrein v h Zuid Afrikaans Volkslied

Uit die blou van onse hemel,
    Uit die diepte van ons see,
    Oor ons ewige gebergtes,
    Waar die kranse antwoord gee,

Wie nie waag nie, wie nie wen nie.

Ta-ta

• 06 Oktober 2009 - 11:37

Dieny:

Wat hebben jullie het geweldig !!!
    Om dit allemaal mee te maken , ja mijn man is in Jan. daar geweest maar west afrika , zo'n armoede verschrikkelijk . Mijn schoonzoon komt uit Benin .
    Om gezondheidsredenen kon ik helaas zelf niet mee .Maar het is een hele belevenis geweest.
    Lina daat weet jij alles van hè.
    En die kleine kinderen ,die kunnen dansen , ja die worden als het ware ritmis geboren .
    Geniet er maar lekker van , ik zal proberen om alles van jullie reisverslag op te slaan .
    Lina en al de andere nog heel veel plezier en tot volgende keer
    Groetjes Dieny

• 06 Oktober 2009 - 18:26

Anne En Ronnie:

hallo liefurds,

Wat een mooi verhaal weer vanuit jullie kant. Ik ben blij om ze elke keer weer te lezen en te horen dat het zo gaat met jullie en dat jullie natuurlijk een hoop plezier maken daar :D
    Hier is ook alles goed. Met mij gaat het wel weer een stukje beter maar heb wel erg last van mijn kaak en mond nu. Mijn wang is erg dik geworden en de verdoving begint nu uit te werken. Maar de verstandskiezen zijn er nu allemaal uit! Jullie morgenvroeg op weg naar Swaziland.. ik ben benieuwd. Mammie's ik heb jullie smsje ontvangen. Ik zal zo wat terugsturen. Ik hoop snel weer wat van jullie te horen. Doe voorzichtig..
    Dikke kus van ann en de rest :D

• 06 Oktober 2009 - 18:28

Anne En Ronnie:

Ik zie trouwens de reisstatus: terug over 16 dagen.. whoe dat klinkt nog wel errug ver weg ha ha.. ik hoop dat de (bijna) eerste week die jullie achter de rug hebben flink hebben genoten en ons natuurlijk wel al missen :D
    Dikke kus ann

• 11 Oktober 2009 - 19:18

Anny Uit Druten:

wat hebben jullie al veel gezien.
    hartstikke mooi voor iedereen,breng voor mij maar ,n aapje mee.
    groetjes