home sweet home - Reisverslag uit Overloon, Nederland van Helmie, Trudie, Hans, Marion - WaarBenJij.nu home sweet home - Reisverslag uit Overloon, Nederland van Helmie, Trudie, Hans, Marion - WaarBenJij.nu

home sweet home

Door: Hans en zijn meiden

Blijf op de hoogte en volg Helmie, Trudie, Hans, Marion

23 Oktober 2009 | Nederland, Overloon

Ja, we zijn alweer thuis maar jullie hebben nog enkele reisverslagen van ons tegoed, daar het internet in kaapstad in het hotel niet zo goed werkte.en tijd om naar een internetcafe te gaan hadden we niet met ons druk programma.

zondag 18 oktober.
om 8 uur vertrokken richting kaap de goede hoop.een tussenstop gemaakt in Simonstown voor een bakkie,en op een marktje wat souveniers gekocht.verder gereden naar Cape Point. het zuid westelijkste puntje van Afrika.Hier met treintje naar boven voor een mooi uitzicht over de Atlantische oceaan.hierna door naar Kaap de goede hoop, waar het meest gefotografeerde bord staat van Zuid Afrika.Dus daar moesten wij ook een kiekje van hebben.Onderweg ook nog Baviaanen en Elanden gespot. deze laatste misten we nog op ons spotlijstje. Via de kust terug naar Simons Town voor de Afrikaanse pinguins. een klein pinguinsoort. zo'n kollige beestjes die maar met hun snuitje in de wind staan te staren.toch om 13 uur maar verder om de 18 voetbalsupporters bij het newland stadion te droppen, voor de wedstrijd Ajax Cape Town tegen Celtic.Wij, de meiden van Hans gaan niet mee, maar wij gaan verder naar de mooiste botanische tuin van Zuid Afrika.onderweg kwamen we tot de ondekking dat Marion het kaartje van Hans bij zich had. maar och voor €2,50 koop je weer een nieuwe.dat gaat in holland niet lukken voor dat geld.wij dus naar Kirschenbos naar de tuinen. zeer mooi met vele soorten bloemen,planten en hele grote mooie bomen.vele gezinnen en vrienden lagen daar op het gras met picknickmanden de zondag door te brengen. wij om 18 uur weer retuour met taxi naar hotel,waar de voetbalsupporters ook alweer waren gearriveerd.helemaal in hun nopjes want Ajax Cape Town had gewonnen met 1-0. en het was een geweldige ervaring. ook om Foppe de Haan de friese Coach te spreken.sávonds gaan eten bij Paradiso, alweer heerlijk.

maandag 19 oktober
om 8 uur vertokken met taxi naar de ferry in het waterfront om een oversteek te maken naar het Robbeneiland na tocht van 30 minuutjes. op het Robbeneiland met een bus rondrit gemaakt over het eiland met een zeer snel sprekende gids. deze was dus helaas moeilijk te volgen.hierna bij de gevangenis (waar dus Nelson Mandela heeft gezeten) werd een rondleiding verzorgt door een ex cipier die er 5 jaar heeft gewerkt en nu dus als gids daar werkt.wij vonden het zeer indrukwekkend. om 12 uur met ferry weer terug naar het vaste land.bij het waterfront geluncht.en toen met taxi naar de green market square.vele kraampjes met vele souveniers. Helmie & Trudie een Jamby gekocht die op de terugwandeling richting hotel al werd ingewijd door 2 Afrikaantjes die op longstreet op het terras zaten. Daar met enkele medereizigers een bierjte genuttigd en toch maar weer verder, ondankt protest van de 2 "heren". die het wel heel gezellig vonden met ons hollanders.
Sávonds met taxi naar Afrika Cafe voor het 16 "gangen"diner. het was heerlijk, gezellig, maar er moest snel, heel snel gegeten worden en dat was jammer. tussendoor ook nog een optreden van al het personeel. om 23 uur terug naar hotel, daar nog 1 drankje en naar bed.

dinsdag 20 oktober
na een beetje "uitslapen"om 9.45 uur vertrokken richting VOC tuinen. hierdoor heen gewandeld waar vele eekhoorntjes en duiven waren. ook een albino eekhoorn gespot. verder naar het Slave logde museum. indrukwekkend waar vele beelden en teksten te zien waren over de slaven van Kaapstad.en over het korte leven van Steve Biko ( voorvechter van de burgerrechten en tegen de apartheid).daarna waren toe aan een bakkie (of sappie). verder door de stad langs kraampjes en winkeltjes en om 16.30 terug bij het hotel.buiten bij zwembad drankje genuttigd en dagboeken bijgewerkt.Hans ff gezwommen. sávonds naar waterfront om ons laatste Z.A diner te nuttigen.wederom heerlijk alleen het eten waaide zowat van het bord. wij werden ingepakt in fleece dekens.hierna naar Cafe Quay Four waar de voetbalwedstrijd AZ tegen Arsenal te zien was. omdat het de laatste avond was waren de meeste reisgenoten daar aanwezig om samen de geslaagde reis af te sluiten. bij hotel nog 1 drankje en voor de laatste keer slapen in Cape Town.

woensdag 21 oktober.
8.30 laatste (engels) ontbijtje in Z.A. koffers pakken en in cafeetje een bakkie genuttigd.Er waait een stevige wind over kaapstad waardoor ook nog enkele ramen sneuvelde in het hotel. om 13.30 stonden de busjes klaar om ons naar de airport te brengen.een lange rit voor de boeg. eerst om 16 uur naar Johannesburg daar om 20.15 vertrokken naar Londen heathro waar we om 6.20 landen en om 8.30 weer vertrokken naar Schiphol. hier om 12 uur met de tein naar Cuijk.waar we opgewacht werden door Anne, Wilma John, Greet,buurvrouw van lina en onze doesjes.na een lange rit van 24 uur dan toch eindelijk thuis.

het was een onvergetelijke reis, met vele hoogtepunten die jullie in onze reisverslagen al hebben mogen lezen.
bedankt voor alle berichtjes die we hebben mogen ontvangen en hopelijk hebben jullie ook een beetje meegereist met ons.

zoals we zeiden het was een onvergetelijke reis en nu:
NU ZIJN WE AAN VAKANTIE TOE.

groetjes Hans en zijn meisjes:Lina,Truus,Helmie,Trudie,Marion.xxx

• 23 Oktober 2009 - 17:00

Jannie:

Welkom allemaal!
    En blij dat jullie zo`n mooie reis hebben gehad.
    Ik heb zeker genoten van jullie verslagen en sta te popelen om de foto`s te zien.
    Groetjes en tot gauw.

• 23 Oktober 2009 - 17:52

Martien En Mies:

Fijn dat jullie weer gezond in ons mooie landje zijn terug gekeert.Hopen de foto een keer te zien .
    En nu vakantie houden natuurlijk. Gegroet Martien en Mies uit G

• 23 Oktober 2009 - 18:24

Anne En Ronnie:

Haha het internet in Nederland werkt ook niet altijd even goed.. pff viel net ook even weg ha ha!
    Maar ik zei het gisteren al: nu zijn jullie zeker aan vakantie toe! Even goed uitrusten van de ongelofelijke reis..
    Hi hi.. eet smakelijk allemaal.. geniet maar goed van de stampot met braadworst!
    Wij zijn in ieder geval blij dat jullie allemaal weer thuis zijn!
    Dikke kus van ons

• 23 Oktober 2009 - 20:52

Betsy Josemanders:

Welkom thuis Truus en Lina.wat een avondtuur zeg.maar fijn dat jullie weer goed thuis zijn gekomen. tot snel

Liefs Betsy:

• 24 Oktober 2009 - 15:35

Joost En Anous:

hallo,blij dat jullie weer heelhuids thuis zijn .
    we hebben erg genoten van jullie verhalen.
    we zijn een beetje mee geweest.
    hopelijk zien we elkaar weer gauw,
    groetjes uit sambeek

• 28 Oktober 2009 - 22:26

Monique:

nou geweldig, wat jullie allemaal hebben gezien en meegemaakt hebben!Vond het heel fijn dat ik met jullie mee mocht reizen al was het op afstand.Ben benieuwd naar de foto's groetjes en tot snel xxx