laatste verslag Jamaica - Reisverslag uit Overloon, Nederland van Helmie, Trudie, Hans, Marion - WaarBenJij.nu laatste verslag Jamaica - Reisverslag uit Overloon, Nederland van Helmie, Trudie, Hans, Marion - WaarBenJij.nu

laatste verslag Jamaica

Door: Hans & Marion

Blijf op de hoogte en volg Helmie, Trudie, Hans, Marion

02 Oktober 2010 | Nederland, Overloon

We zijn weer thuis. maar we willen jullie toch nog het een en ander over onze vakantie in Jamaica vertellen. er was de laatste dagen geen internet meer mogelijk vanwege het ontstuimige weer. we hebben"namelijk de tropische storm Nicole over ons heen gekregen. maar dit later.

het is alweer een week geleden dat we voor het laatst geschreven hebben maar voor de geintereseerde hier toch nog een verslagje:
vrijdag 24 september zijn we om 8.30uur opgehaald om te gaan zwemmen met dolfijnen, wat een avontuur, machtig en wat een vriendelijke dieren. dit was een nieuw resort met 4 dolfijnen. wij hebben met 2 mannetjes mogen zwemmen. (zie foto's want deze ga ik toevoegen). na ongeveer 3 kwartier met ze in het water hebben gelegen terug naar het hotel om daar nog na te genieten en ook hier kwamen de dolfijnen weer voorbij gezwommen. s'avonds heerlijk gegeten in lokal restaurant Sweet Spice.lekker, veul en niet duur.

zaterdag met lokal taxi Patrick, en Carola & Bernardo uit Appelscha naar de Mayfield Falls via een geweldige mooie heuvelachtige groene route.Hier naar boven geklommen samen met Curtis de gids die precies elke rots en hole wist te liggen.via de watervallen in natuurlijke Yacuzi's,Massages,en onder rotsen door gedoken, helaas geen foto's want de camara is niet waterbestendig.Na de tocht nog even met Hans terug om toch wat foto's te schieten, waar hij onderuit ging en zijn teen omsloeg.(Nu na een week absoluut geen rust gehad nog dik.)
terug naar taxi gestrompeld en via andere mooie route weer terug naar hotel. Daar maar aan de pineapple rum want dat geneest alles zeggen de Jamaicanen.

zondag 26 sept. hadden we eigenlijk een exursie naar de Y.S Falls maar door het slechte weer daar ging dit niet door.Dan maar naar de kerk om 10 uur en bidden voor goed weer.Wat een feest daar tijdens zo'n mis. er wodt gezongen gedanst en ja hoor HALELUJA, 2 en half uur lang. laten ze hier zulke diensten beginnen dan worden de kerken weer overvol. na de mis hongerig en bij de bakker die ook als enigste zowat open was op zondag heerlijke Patties gegeten, een lokale snack. Via wijkje met allemaal (dezelfde) kraampjes en vele rastafari's terug naar het hotel gewandeld. ook Hans met zijn manke dikke teen.(eigenwijs???)

Maandag 27 september.
S'morgens gebeld naar manege om s'middags te gaan paardrijden met Carola. manne mee om foto's te schieten en te filmen. wij eerst door prachtige natuur gereden waarna we met paard en al de zee ingingen. echt heerlijk met Turbelence (naam van paard) gezwommen na mijn gevoel best ver de zee in. SUPER.alweer een ervaring rijker.

Dinsdag 28 september
vandaag 12 en half jaar geleden traden wij in het huwelijk en dat mag gevierd worden. maar helaas we konden daar niets ondernemen vanwege het onstuimige weer. en om dit nu de hele dag samen in bed te vieren!!! maar veel meer konden we ook niet. ondertussen was de bar al ontruimd en verplaatst naar boven naar het restaurant. daar werden rond de middag de ramen dicht gespijkerd met grote platen. de golven kwamen ook al aardig naar binnen daar. later wilde we toch maar naar boven om te gaan dobbelen maar we werden door Carola en Bernardo terug gestuurd naar onze kamer. de dobbelstenen moesten gehaald worden vertelde ze. maar enkele minuten later stonden zij voor de deur met een fles Champagne in een koeler en 2 glazen. kei lief. ook zij vonden dat dit niet zomaar voorbij kon gaan. dus met z'n 4en getoast en hierna toch maar gaan dobbelen. wij ook maar bij het hotel gegeten, omdat we de deur niet meer uit durfde en er weing of geen vervoer mogelijk was.

de nacht was volgens mij de zwaarste allertijde en niet vanwege de huwelijks nacht,(want Hans sliep, mits ik hem niet wakker kneep). maar wat een storm wat een regen wat een onweer. het hield echt niet over.
dus ikke blij dat het weer licht werd maar de storm werd alsmaar heftiger. op een gegeven moment kwamen de golven boven het restaurant uit en sloegen met een grof geweld tegen de platen aan. dit was toch zo'n 9 meter hoog.en om eerlijk te zijn, ik was als de dood en had het er niet meer op.en dit noemen ze nog maar een tropische storm. nou dan wil ik NOOIT een orkaan meemaken. wat geeft water een geweld. En het ergste vond ik niemand die je informeerde wat je moets doen of wat er nog meer kon komen.Na enig beraad met enkele medereizigers besloten om naar de hostes te bellen en te vertellen dat we weg wilde uit Samsara. gelukkig was de eigenaresse ook aanwezig en zij vertelde ons dat het mogelijk was om naar hotel Legends te verhuizen. dit hotel ligt aan het strand en daar was de zee rustiger en was het ook veiliger om naar het resaurant te lopen.
we hoorde later toen we vertrokken dat ze bij Samsara ook alles hebben gesloten, en dat ook zij de weg naar het restaurant niet meer veilig achte.

gelukkig was de weg naar Legends nog goed begaanbaar en werkelijk daar was het echt een stuk rustiger en voelde ik me meteen een stuk beter.

We hebben tv beelden gezien van het binnenland van Jamaica, wat een chaos, vele overstromingen, weggeslagen wegen en bruggen, huisjes die wegspoelde. echt en als je daar dan zit en ze vertellen je niets dan voel je je niet prettig.
maar goed nu kan ik vertellen terwijl ik thuis achter de computer zit ( met een Appleton rum naast me) we zijn weer een ervaring rijker. maar helaas hebben toch volgens de berichten 8 Jamaicanen het niet overleefd.

dus al met al een geweldige gevarieerde vakantie met veel zon, heerlijke temperaturen ook s'nachts nog rond de 28 gr. maar ook een zeer vochtig stormachtig Jamaica.

Maar zoals de Jamaicanen dan zeggen:

NO PROBLEM ITS THE SITUATION. YAEH MON, RESPECT.

XXX en TOT DE VOLGENDE KEER
HANS & MARION

• 03 Oktober 2010 - 19:18

Kasper:

Wat een cole foto's kan niet wachten om de rest te zien. Fijn dat jullie weer heel thuis zijn!!!!

Liefs Kasper en Kids

• 04 Oktober 2010 - 08:28

Anita:

Gave reis geweest zo te zien! Mooie foto's. Ik kan me voorstellen dat je bang was met die storm. Maar toch nog kans gezien om er foto's van te maken. Respect!

Liefs, Anita

• 04 Oktober 2010 - 09:43

Tonnie En Henk:

Lieve Marion en Hans,

Zoveel moois samen beleven is een feest...

groet Tonnie en Henk

• 04 Oktober 2010 - 11:32

Monique En Maaike:

kei mooie foto;s zeg maar daar heb je ook talent voor he haha hoop dat jullie genoten hebben. en fijn dat jullie weer thuis zijn ja naar die heftige storm
    greetzz x monique en maaike

• 08 Oktober 2010 - 15:12

Charlotte:

Wat een super ervaring moet dit weer geweest zijn. Die storm zal echt wel heftig zijn geweest. heel fijn dat jullie weer veilig terug zijn.

veel liefs x Charlotte.