het mooie Tortuguero - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van Helmie, Trudie, Hans, Marion - WaarBenJij.nu het mooie Tortuguero - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van Helmie, Trudie, Hans, Marion - WaarBenJij.nu

het mooie Tortuguero

Door: Hans & Marion

Blijf op de hoogte en volg Helmie, Trudie, Hans, Marion

27 Februari 2012 | Costa Rica, Tortuguero

Daar de bar gesloten is, hebben we nu ff tijd om jullie weer op de hoogte te brengen van onze reis. Vandaag om 6 uur vertrokken met de boot voor de kanalentour, wel weer vroeg maar zeker de moeite waard. Langs mooie vegetatie, over brede en smalle kanalen. Onze lokale gids Mauri wist er veel over te vertellen en wist de dieren ook te vinden. Vele soorten,maten en kleuren vogels gespot zoals ook de slngeraap,doodshoofdaap en nog een soort, spinnen, kaaiman, leguanen en als klap op de vuurpijl de 3 tenige luiaard die het druk had met zich te krabben en schoonmaken.een geweldige tocht.
Om 8 uur aan het ontbijt en hierna vrije tijd. Wij in de tuin van de lodge ook weer vele dieren gespot. Vogels, leguanen en een gifgroene slang die overigens niet giftig was, maar wel zo kolibries naar binnen werkt. Verder als onze tuin van Baola lodge konden we ook niet want deze is omgeven door water.om 15.30 weer de boot op voor de wandeltour door het regenwoud. Zeer mooi, ondanks de benauwde, warme vochtige omgeving. Om 18 uur met de boot naar het dorpje Tortuguero om daar te genieten van een lokaal diner van de 80 jarige Juny. Heerlijke vis zelfs voor Trudy. Om 20uur met de boottaxi terug naar lodge, nog een afzakkertje en toen we naar bed wilde waren Hans & Marion de sleutel kwijt.de barman Freddy en nog een klusjesman kwamen met special key. Een groot vleesmes en een kandelaar, maar goed het werkte en nu kunnen we dus naar bed. Morgen om 8 uur gaan we dit mooie plekje verlaten en vervolgen we onze reis naar Fortuna.

Dank jullie voor de leuke reacties
En Wilma kei bedankt voor de leuke kadootjes. Deze vielen in de smaak en worden zeker gebruikt.
Xxx van ons allen.

• 27 Februari 2012 - 11:57

Cleo:

Hallo allemaal. Wat leven jullie weer in een andere wereld. Niet voor te stellen hier vanuit de Helderse bossen waar de koolmeesjes, roodborstjes en andere inheemse vogeltjes er vrolijk op los fluiten. Veel plezier nog met jullie geweldige avontuur. Liefs en xxxx Cleo

• 27 Februari 2012 - 12:12

Jan En Truus Gassel:

Wat een avonturen zeg, nou en zeker iets voor Tien. De heel andere natuur, de "vreemde vogels" en allerlei andere dieren. Misschien is het ook nog iets Tien om er te gaan jagen, maar natuurlijk heb je je geweer thuis gelaten. Geniet allemaal maar lekker van deze geweldige reis, als ik dat zo lees en dit is nog maar het begin. Pas goed op elkaar, vooral ook op Tien, want na thuiskomst moet er ook weer gekaart kunnen worden. Groeten en we wachten weer in spanning op jullie volgende berichten. Jan en Truus

• 27 Februari 2012 - 13:16

Robin(neefje):

klinkt allemaal heel mooi daar, wil veel zien van de foto's als jullie terug zijn!
    veel plezier nog en we horen het verder wel;)

xxx

• 27 Februari 2012 - 14:27

Jo En Anny:

We hebben het allemaal weer gelezen,jullie komen ogen te kort.Wij kijken nu iedere dag even op de mail wat jullie weer allemaal gezien en meegemaakt hebben.We vinden het wel leuk om zo met jullie mee te reizen.Nog veel plezier,en de groeten vooral aan Tien en Truus.

Groetjes Jo en Anny

Ps hebben ze daar geen loper,voor alle deuren!!!!!!

• 27 Februari 2012 - 18:46

Annemiek En Harald:

Hoi Truus en de rest,

We hebben je gemist bij het rolstoeldansen. Heb nog voor Mevr. Dulaart een fles witte wijn en een zakje paaseitjes gekocht omdat ze de mooie bruid was vorige week. Dit hebben we namens de rolstoelclub gedaan. Ze was weer helemaal in de wolken. De reis is best lang geweest, maar als ik dit zo lees hebben jullie het naar de zin en zien jullie veel dieren. Geniet er maar goed van. Tot horens,

Groetjes Annemiek en Haraldxxx

• 27 Februari 2012 - 18:52

Paul :

Klinkt hartstikke mooi daar! Maar België was ook best leuk hoor. Het meest jaloers ben ik geloof ik nog op het weer. Ben de winter hier intussen wel moe. Heb zin in de zon. In hitte. Zoals bij jullie. Geniet ervan! ook van het mooie land natuurlijk.

groetjes,
    Paul

• 27 Februari 2012 - 21:21

Hennie En Piet:

Hallo Truus en de rest van jullie familie,
    We hebben je niet meer gezien (Truus) voor jullie vertrokken naar jullie mooie bestemming. Zo te lezen hebben jullie het goed naar jullie zin, en is er heel veel moois te zien. Hou je het wel een beetje vol Truus in die temperatuur? Jullie hebben wel een vol programma, maar dat moet ook wel, want de tijd is zo voorbij. We kijken nu al uit naar de mooie foto's. Nog veel plezier van al het mooie wat jullie nog gaan beleven, en we kijken zeker regelmatig naar jullie verslagen.
    Truus en de andere, nog heel veel plezier en tot schrijfs maar weer.
    Groeten,
    Hennie Hendriks
    Piet van Driel

• 28 Februari 2012 - 10:31

Theo:

Hallo allemaal lekker genieten van alles wat je ziet en mee maakt en voor al van het weeer wat ik hier mis. En Hans jij vooral morgen want over 4 jaar is het pas weer zover.

• 28 Februari 2012 - 11:14

Theo En Annie:

hallo luidjes wat genieten jullie tot nog toe van de reis, maar wij genieten met jullie mee.
    Marion en de rest passen jullie wel goed op de oudjes's'morgens vroeg opstaan en 'savonds laat naar bed maar dat zal wel he. verder jullie allemaal veel plezier en we kijken weer naar jullie volgende verslag uit. Groetjes Theo en Annie.

• 28 Februari 2012 - 16:21

Marly:

Natuurlijk weer marion en hans die de sleutel kwijt raken , klinkt wel als een super vakantie ben bijna jaloers '

• 28 Februari 2012 - 17:42

Andy:

Nou klinkt allemaal heel goed ;-)

Enjoy

• 28 Februari 2012 - 20:30

Piet En Marijke:

Hallo iedereen: Truus, Tien, Helmie, Trudie, Hans & Marion.
    Zo ziede mar wer, unne sleutel is ok nie alles. Mit un goej mes in tes en unne karsekandelaar (vur ut licht dink ik) of unne goeie kruiwage, komde wiejer.
    Ut is dit joar wel un apart joar, crisis overal crisis, en wa doede gullie, op vakantie noar Costa Rica um doar vuggelkes te kieken en zo. Geld mot rolle. Gliek hedde. Beter noar Costa Rica dan noar de Costa Grieken, die hebben de boel lang genoeg besodemieterd.
    Trouwes, dit joar is nog meer apart, ut is dit joar toch verschrikkelijk. Fibbrewari het 29 daag, en wie is tur dan jurrig? Hans! en wor zittie? In Costa Rica. Nou, alvast gefeliciteerd Hans. We vatte dur thuus wel ennen op.
    As ge nog us iets mitmakt, schrief ut mar op, we lezen ut gliek. Moj um alles te vollege.
    Speciale groete an iedereen, mar natuurluk speciale speciale groete an Truus.

• 29 Februari 2012 - 06:20

Wim En Lia:

Hoi Hans en Marion,
    Een mooi verhaal hoor! Hans gefeliciteerd met je verjaardag en lekker genieten daar.
    Liefs, Lia en Wim

• 29 Februari 2012 - 06:43

Fred Marian:

hartelijk gefeliciteerd hans maak er daar een superdag van in dat mooie land waar jullie zitten.
    Het klinkt allemaal geweldig waar jullie zitten denk dat ik mn verjaardag daar ook maar vier.
    Hoelaat verwacht je ons ha ha.
    veel plezier allemaal dikke kus fred mar en alle kids

• 29 Februari 2012 - 13:35

Anny Kuijpers:

29 febr 2012

hoe gaat het met de vacantie gangers.kan iedereen het nog bij benen.?Hoe gaat het met m'n zusje,en m'n stoere broer?Zijn jullie al poep bruin geworden?Enmarion en Hansje?Hans Gefeliciteerd met je verjaardag,we nemen hier maar ,n borrel,doen jullie het maar tussen de apen en de geiten.Proost en tot ,n volgende keer.

groetjes en ,n knuffel
    van je zus en tante
    Anny.

• 29 Februari 2012 - 13:40

Cleo:

Hoi Hans weet niet of jij sms'jes kunt ontvangen. Kan jouw verjaardag niet zomaar voorbij laten gaan toch. Daarom ook via hier van harte gefeliciteerd! Groeten Cleo

• 29 Februari 2012 - 15:10

Loesje:

Hans, Gefeliciteerd met je 'echte' verjaardag!! Echt leuk om jullie verslagen te lezen! Nog veel plezier samen..
    Lfs Loes

• 29 Februari 2012 - 19:43

Joke&Henry:

Hallo allemaal,
    Wat is het prachtig om jullie zo een beetje te kunnen volgen. Er wordt veel ondernomen zo te zien. Tante Truus en oom Tien, denken jullie wel aan voldoende rust!!? Jullie moeten nog dik twee weken! Maar met die geweldige conditie van jullie gaat dat vast lukken. Geniet ervan, pas goed op jezelf en op elkaar. We kijken uit naar jullie volgende verslag.
    Liefs Henry&Joke

• 29 Februari 2012 - 21:04

Shiva:

Proficiat baasje, dikke knuffel. Andere grote liefde van je!!!!

• 29 Februari 2012 - 21:08

Bor, Aybo Jhaysa:

Lang zal ie leven, lang zal ie leven, koekjes zal ie geven!!!!
    Dikke knuffel ook van ons. Het gaat super goed met ons, we donderstralen wat af. En nog geen onvertogen woord gevallen. Wij willen er nog niet aan denken dat jullie terug komen. Het is zo gezellig met z'n viertjes oke 6sen!!!!
    Hele fijne reis nog, met veel Slotty's. Dikke knuffel van ons.

• 29 Februari 2012 - 21:09

Wilma:

Dikke KXS, voor je verjaardag. Fijne tijd daar. Liefs

• 29 Februari 2012 - 22:54

Theo En Annie:

Even een mailtje voor Truus en de rest.
    Ook Hans van harte gefeliciteerd, neem er maar een lekkere borrel op. maar wel met mate hoor.
    Truus ik moest heel veel groetjes doen van Riek en Nellie, we hebben vanavond gekaart,
    en we misten jouw. geniet maar lekker van al dat moois wat je allemaal ziet.
    Tot het volgende verslag. Groetjes Theo en Annie.

• 01 Maart 2012 - 14:30

Der Alte:

Jullie waren weer gevlogen voor ik het door had.
    Eindelijk jarig en dan gevlucht.
    Die jongeman gefeliciteerd en voor de rest,heel
    veel plezier

• 01 Maart 2012 - 17:51

Rien En Mia.:

Hallo luitjes. Allereerst hans gefeliciteerd met je verjaardag.
    Begrijp nu waarom Marion zoon jonge vent heeft.
    Tis wel een late reactie op jullie verslagen, maar kben nie zoon
    "kompjoeterfriek", en druk, druk. (wan K smoesjes, wah).
    Maar wat een geweldige reis tot dusver, is wel genieten.
    Is zeker meer te zien dan hier in de omgeving, wij moeten het met koei, geiten en dassen doen.
    Mag hopen dat Ome Tien zun geweer tuus het geloate.
    Nog veel plezier allemaal. En Tante Truus en Ome Tien, de groete van ons pap, miste jullie bij t biljarten, haha. groetjes Rien en Mia.