boottrips in Panama - Reisverslag uit Dominical, Costa Rica van Helmie, Trudie, Hans, Marion - WaarBenJij.nu boottrips in Panama - Reisverslag uit Dominical, Costa Rica van Helmie, Trudie, Hans, Marion - WaarBenJij.nu

boottrips in Panama

Door: Costaricaantjes

Blijf op de hoogte en volg Helmie, Trudie, Hans, Marion

13 Maart 2012 | Costa Rica, Dominical

Maandag 12 maart
Na een kort nachtje, een ontbijtje genuttigd bij de bakker aan de overkant van de straat. Om 08.00 uur op de boot gestapt voor een tour van een hele dag.
Truus en Tien kozen voor de tour richting een indianendorp, Hans Marion Trudie en Helmie gingen voor het snorkelen.
De eerste stop van de jeugd was in een dolfijnenbaai, vele dolfijnen gespot met speelse jongen.
Toen gevaren naar een schitterende lunchplek, om hier wat te drinken en alvast de lunch te bestellen.
Vanuit dit restaurant door naar de snorkelplek, met mooie koraal en vele soorten kleuren vissen.
Ongeveer anderhalf uur gesnorkeld, zelfs in de regen, wat is de wereld onder water toch mooi.
Na het snorkelen terug naar ons waterrestaurant, een leuke plek voor onze vis lunch.
Na de lunch weer de boot gepakt en verder gevaren met kapitein Michael, het redfrog eiland., maar plotseling een stop, er was een LUIAARD gesignaleerd in het mangrovebos.
Wij als gekken onze camera grijpen en een heleboel fotomateriaal verzamelt.
Hierna door naar de redfrogbeach, waar we Truus en Tien weer troffen.
Helaas hadden zij geen dolfijnen gezien, en ook geen luiaard, maar de indianen waren indrukwekkend.
Truus en Tien terug naar het hotel, de anderen hebben een wandeling gemaakt richting strand, en wat zagen zij,weer LUIAARD met een BABY.
Onze dag kon niet meer stuk.
Door naar de beach voor een frisse duik en een koel drankje. Ondertussen een strak blauwe lucht, waardoor onze rug en schouders behoorlijk rood geworden zijn. Op het eiland geen kikkertjes gezien, wel schoffies die ze in een blad gewikkeld hadden en een dollar wilde om de kikker te tonen. Hier doen wij niet aan mee, waarschijnlijk zijn de beestjes na een dag bij deze kinderen al dood.
Terug naar de boot, en na nogmaals een korte snorkelstop terug naar ons eiland.
Bij aankomst in het hotel, tijd voor een biertje en een frisse douche. Er was weer water, zoveel dat het bij Truus en Tien door de halve kamer liep.
Dit probleem zouden ze vanavond wederom oplossen, maar voor de ontvangen overlast kregen Marion en Hans, Truus en Tien een brief met excuses en een fles rode wijn van het hotel.
In de avond word e.e.a. gefixt aldus de eigenaar.
Heerlijk gegeten bij Bueno Vista, en om 22.00 uur terug naar het hotel om een poging te doen op tijd naar bed te gaan.

Morgen het vervolg, hier staat n.l. vermeld dat om 22.00 uur het internet afgesloten wordt.

Veel liefs van ons allemaal xxx

• 14 Maart 2012 - 07:03

Sonja Coelen:

hallo allemaal
    wat een geweldige reis maken jullie,maken ook van alles mee zeg.
    neem mijn petje af voor tien en truus ze doen het maar de oudjes hahaha.
    en wat voor een geweldig en prachtig reis verslag heerlijk om te lezen petje af voor wie dat doet.
    wens jullie nog fijne dagen daar het gaat nu wel snel voor het weet ben je weer thuis truus.
    geniet er nog maar ff van grtjessssssssssssss uit kuuk doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

• 14 Maart 2012 - 08:59

Andy:

Klinkt allemaal helemaal top :-) nog veel plezier

Groetjes Andy

• 14 Maart 2012 - 09:02

Hans, Ad En Wilma:

Leuk om die mooie verhalen te lezen.
    Hebben we ff tijdens werk gedaan, foei foei.
    We hebben ff een discussie wanneer ik zeg dat ik jullie mis.
    maar Hans legt Helmie dat volgende week uit.
    Ja, ik mis jullie. Maar namens ons nog heel veel plezier. GENIETGENIETGENIETGEIETGENIET.

Pura Vida, groetjes Ad, Hans en Wilma

• 14 Maart 2012 - 18:57

Rien En Mia:

Hallo luitjes.
    Wat maken jullie toch veel mee,
    en er is ook zoveel te zien.
    Ze kennen daar dus ook heitje voor karweitje, och erm kikkertjes.
    Lijkt me allemaal geweldig, maar vermoeiend!
    Maar och vur zòn jong grij stelt 't nix veur, haha.
    Ik ben iedere x op zoek naar fotoos, maar lukt zeker niet zo goed.
    Kijk ze wel bij tante truus 'n xtje.
    Begint al weer op te schieten voor jullie, maar 3 weken is toch lang,
    tenminste as gè mot werke.
    Nog veel plezier en mischien nog tot volgende bericht,
    zoniet, wensen we jullie een goeie reis trug.
    Groetjes rien en mia.

• 14 Maart 2012 - 20:45

Henry&Joke:

Wat een geweldige ervaring moet dat zijn om zo'n prachtige reis te maken. En de complimenten voor de geweldig mooie verslagen. Knap dat jullie daar nog zin in hebben na zo'n drukke dag. Geniet er nog maar even van want het grootste gedeelte zit er toch alweer op. Kijk er ook naar uit dat tante Truus weer gezellig op bezoek komt bij 't Höfke.

Veel plezier.
    Groetjes Henry&Joke

• 16 Maart 2012 - 13:06

Sandra:

Waauw wat een belevenissen. En nu langzaam terug naar huis, met een extra koffer vol met prachtige herinnneringen en foto's. We komen snel een keer kijken. Hele fijne trip terug!!!!! Liefs