De laatste trip in Costa Rica - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Helmie, Trudie, Hans, Marion - WaarBenJij.nu De laatste trip in Costa Rica - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Helmie, Trudie, Hans, Marion - WaarBenJij.nu

De laatste trip in Costa Rica

Door: Costaricaantjes

Blijf op de hoogte en volg Helmie, Trudie, Hans, Marion

19 Maart 2012 | Costa Rica, San José

Donderdag 15 maart:
In de ochtend om 09:00 uur vertrokken op weg naar San Jose.
Onderweg Manuel Antonio National Parc bezocht.
Mooie wandeling gehad, en heel veel luiaards gespot. Vanwege de hitte de korte route gelopen richting strand, waar Marion en Trudie een verfrissende duik hebben genomen.
Hier werden we verrast door doodshoofdaapjes, die zo brutaal zijn als de .......
Route vervolgd via het strand, en om 13:15 uur allemaal compleet in het restaurant om afscheid te nemen van Frans & Bertie, die hun reis nog met een weekje hebben verlengd.
Na het afscheid de bus gepakt en doorgereden naar San Jose, waar we rond 18:00 uur aankwamen.
Onderweg gestopt bij de krokodillenbrug, vele krokodillen gespot, maar helaas ook een aantal jongeren die ze aan het uitdagen waren.
Deze waren blijkbaar hun leven bijna moe.
In San Jose aangekomen was het in de avonduren fris. Ons laatste gezamelijke avondmaal gegeten in een luidruchtig restaurant.
Zoals jullie van ons gewend zijn, natuurlijk nog een afsluitertje genomen in de casino bar.
Henco & Marriet, en Jacueline & Gerda, Claudia en wij zessen allen van de partij.
Omdat de dag erna gepland stond als reisdag, het laat gemaakt in de hoop in het vliegtuig bij te kunnen slapen.

Vrijdag 16 maart:
Om 08:00 uur verzameld en naar de stad San Jose gelopen.
Wederom lopen zoeken naar een geschikte bank die onze geldpas wil accepteren. Uiteindelijk wat gevonden.
Het theater bezocht, en Claudia bedankt voor deze geweldige reis met een passende kleinigheid en natuurlijk een fooi.
Op de terugweg Truus en Tien op de taxi gezet, in de hoop dat zij ook bij het hotel aan zouden komen.
Om 11:00 uur startklaar voor vertrek richting Nederland.
Gelukkig Tien en Truus ook gearriveerd in het hotel.
Luchthaven Costa Rica, afscheid genomen van Carlos en Claudia met een luid applaus en een vette knuffel.
Wat een fijne mensen.
om 14:25 uur het vliegtuig in gestapt op weg naar Miami.
Wat een aankomst.
In Miami kregen we vrij snel door dat de wachtrij voor de douane wel erg lang was. Men gaf aan zeker 45 minuten.
Na anderhalf uur wachten, nog geen enkel vooruitzicht op de paspoortcontrole, waarop Marion verhaal ging halen aan de balie.
Ineens konden wij met de express conextion voorrang krijgen, omdat we anders ons vliegtuig gingen missen.
Na de afwikkelingen onze koffers opgespoord, die opnieuw ingecheckt moesten worden.
In een sneltreinvaart de stappen doorlopen, en gelukkig had ons vliegtuig wat vertraging, anders hadden we de aansluiting gemist.
Voor de begrippen van Miami is dit gewoon, 80% van de reizigers mist de aansluitende vlucht ivm de formaliteiten.
Wij moesten vreselijk haasten, maar redden wel de geplande vlucht.
In het vliegtuig de meesten redelijk geslapen, en na 8 uur en 20 minuten zetten wij voet op Londense bodem.
Ook hier snel door de douane om onze aansluitende vlucht te kunnen halen.
Even snel plassen, en aan boord.
Een kop koffie of een sigaretje was ons niet gegund.

Zaterdag 17 maart:
We landen op Nederlands bodem.
Gelukkig zijn hier de zaken wel goed geregeld, en na de paspoortcontrole op zoek naar de koffers.
Al onze 6 koffers goed in Nederland aangekomen. Niet iedereen van onze groep kan dat zeggen.
Er staan nog 2 koffers in Londen, en een tweetal koffers werden toen nog vermist.
Na diverse sigaretjes en een heerlijk bakje koffie, op naar de trein.
Om 15:30 uur de intercity naar Nijmegen genomen, en aansluitend naar Cuijk.
John en Greet verwelkomde ons op het station met al onze auto's. De koffers weer in de juiste auto's gezet, en toen op naar de Rodevoort, waar Wilma en onze doggies ons met een warm gevoel onthaalde. Ook Anne, Ronnie en Drees, en Pia waren van de partij.
Geweldige thuiskomst.
Na de verhalen en wat bakjes koffie iedereen teruggekeerd naar zijn eigen stekkie.

Voor ons allen, een geweldige reis, we hebben genoten, veel gezien en veel beleefd.
Het had nog langer mogen duren, want je raakt niet uitgekeken in deze landen.
Terug op Nederlandse bodem, hebben wij het koud, maar zijn ook blij om onze vriendjes, familie en doggies weer om ons heen te hebben.

Bedankt voor jullie enthousiaste reacties, en tot ziens op onze volgende reis.
Richting................

PURA VIDA xxxxxx

• 19 Maart 2012 - 14:34

Annelies Ter Meulen,:

Wat was dit leuk om jullie verslag te lezen! Wat een belevenis zo met z'n allen.
    Even een complimentje hoe alles is geschreven, het leest heel lekker, goed hoor!
    Nou Truus dit kunnen ze niet meer van je afpakken, we kletsen straks wel een keertje bij. Fijn dat
    alles zo goed gegaan is! Heel erg bedankt voor dit fantastische verhaal en van ons hele lieve groetjes en hopelijk tot gauw een keer.

Liefs Annelies en Ad

• 19 Maart 2012 - 16:59

Jo En Anny Roelofs:

Wat was het leuk om jullie hele reis te volgen.En allemaal weer veilig thuis.Ik heb Tien al gesproken.Volgens hem was het een vermoeiende maar zeer boeiende reis,hij had het niet graag willen missen.Wij willen jullie bedanken voor de mooie verslagen die bij ons in de huiskamer kwamen.wij zullen maar zeggen tot een volgende keer.

Groetjes Jo en Anny

• 20 Maart 2012 - 08:51

Theo En Annie:

Hallo luidjes jullie zijn weer gezond terug in holland gelukkig
    Wij hebben Truus al gesproken en die was al weer druk.
    Marion en Hans bedankt voor de mooie verslagen wij hebben er van genoten en we houden ons
    aan bevolen voor jullie volgende reis.
    Groetjes Theo en Annie Vogels

• 20 Maart 2012 - 08:51

Theo En Annie:

Hallo luidjes jullie zijn weer gezond terug in holland gelukkig
    Wij hebben Truus al gesproken en die was al weer druk.
    aan bevolen voor jullie volgende reis.
    Groetjes Theo en Annie Vogels

• 20 Maart 2012 - 14:42

Rien En Mia.:

He luitjes, welkom thuis allemaal.
    We hebben genoten van jullie verslagen, was ook duidelijk weergegeven.
    Nog ff bijkome, en dan weer de dagelikse sleur in, haha.
    Maar op zoon reis kun je nog lang teren.
    Tante truus kzie je snel weer bij ons pap, maar nu even niet.
    Zijn n.l. veel zieken op afdeling, dus ff geen visite gewenst,
    Mischien morgen weer.
    Groetjes van ons aan jullie allemaal.
    Rien en Mia.

• 22 Maart 2012 - 22:47

Andy:

Nou ik hoop dat het zo een top vakantie was als het leek.. vond het erg leuk om mee te kunnen kijken.

En natuurlijk welkom terug ;-)

Groetjes Andy