Pech komt nooit alleen - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Helmie, Trudie, Hans, Marion - WaarBenJij.nu Pech komt nooit alleen - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Helmie, Trudie, Hans, Marion - WaarBenJij.nu

Pech komt nooit alleen

Door: Marion - Hans - Trudie - Helmie

Blijf op de hoogte en volg Helmie, Trudie, Hans, Marion

09 November 2015 | Maleisië, Kuala Lumpur

Ja, eindelijk een verslagje vanuit ons hotel.
Zondagochtend 06.45 uur stond Jan paraat om ons allen naar Schiphol te brengen.
Zo gezegd zo gedaan, prima chauffeur, en fijne geleende auto zodat wij allen op de juiste bestemming aankwamen.
Op Schiphol afscheid genomen van onze chauffeur, en naar binnen.
Marion kwam tot de ontdekking dat onze vlucht vertraagd was, maar ach, zonder brilletje ziet zij ook alles niet meer zo zuiver.
Bij het inchecken kregen we te horen dat er 455 minuten vertraging was. We vertrokken dus niet om 11.40 uur, maar zouden om 19.15 uur vertrekken.
Fikse tegenvaller, maar niet getreurd, wij vermaken ons wel.
Deze vertraging betekent ook dat we de aansluiting naar Myanmar missen, dus een overnachting krijgen we nu in kualalumpur (Maleisië).
We missen een dag van ons reis, dus ook Priscilla maar even op de hoogte gebracht.
De hele dag op Schiphol rondgehangen. Ging redelijk snel voorbij, met wat te eten en de nodige drankjes.
En o ja, extra overnachting zonder koffers, betekent voor menigeen tandpasta en een tandenborstel scoren, en voor een iemand in het speciaal was alleen maar een kleine tube gel van belang.
Rond 18.00 uur door de douane gegaan om in te boarden. Bij de gate aangekomen volgde de volgende verassing, 225 minuten extra vertraging omdat India het luchtruim gesloten had.
Dat was echt flink balen,vertrek stond nu om 23.45 uur gepland .
Dus geen Kuala lumpur bezichtigen bij daglicht, nee, aankomst in het pikke donker.
Gelukkig wel deze vluchttijd gekregen, want na 15 uur Schiphol hebben wij alles wel gezien daar. Helemaal toen om 21.00 uur alle winkeltjes en barretjes gesloten werden, het wachten duurde lang.

En natuurlijk, de claim zal volgen, we hebben inmiddels al meer dan genoeg vouchers gekregen als compensatie voor de lunch, diner.

Van de vliegreis hebben wij allen niet veel meegekregen. Veelal geslapen, deze reis verliep voor ons snel.

Op Kualalumpur aangekomen, eerst formaliteiten geregeld, voor overnachting in een hotel. We zijn netjes met de bus gehaald op de AirPort en worden morgenochtend terug gebracht.
In het hotel een hapje gegeten, em daarna buiten even het vuurwerk bekeken. Morgen schijnt hier een Indiaase offer feestdag te zijn, dus overal wordt vuurwerk afgestookt

Met ons gaat het goed, wij blijven positief, ondanks een mindere start van onze vakantie. Wij zijn erg benieuwd naar morgen, en wachten af op welke manier het programma aangepast is.
Het is in ieder geval wel een feit dat onze reis in Myanmar een dag minder in beslag kan nemen door alle vertraging.
Hopen dat we dit gemis ruimschoots in kunnen halen.

Nu lekker naar bed, het is hier 7 uur later dan bij jullie. En morgen staan wij op tijd op, om toch zo snel mogelijk naar Myanmar te gaan.

Groetjes. Vanuit een warm Kuala lumpur.

• 09 November 2015 - 21:56

Anouscka Joost:

Hee luitjes,
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen op Kualaloempia.
    Heeeel veel liefs, superreis gewenst, voorzichtig en dikke kus allen!

• 09 November 2015 - 22:30

Joke:

Jammer van deze trage start. Maar je kan het maar gehad hebben. Voldoende ellende voor deze reis, dus vanaf nu alleen nog maar genieten. Heel veel plezier!!
    Liefs Joke