weer thuis - Reisverslag uit Overloon, Nederland van Helmie, Trudie, Hans, Marion - WaarBenJij.nu weer thuis - Reisverslag uit Overloon, Nederland van Helmie, Trudie, Hans, Marion - WaarBenJij.nu

weer thuis

Door: met zn vieren

Blijf op de hoogte en volg Helmie, Trudie, Hans, Marion

30 November 2015 | Nederland, Overloon

Maandag 30 november.
Wij zijn thuis, waar de regen, regen en nog eens regen ons nu al tegenstaat.
Opgewacht op het station door de familie, maakt alweer veel goed.
Terugkomend op onze reis, kunnen wij zeggen dat Myanmar zeker aan onze verwachtingen heeft voldaan.
Een geweldig land, met mooie mensen. Een land volop in ontwikkeling, de komende jaren zal er veel en snel verandert worden. De eerste aanzetten zij hiervoor al gedaan. Menig hotel en of resort is in aanbouw.wij hopen dat de bevolking dit kan hendelen, en vooral zichzelf zal blijven, met hun eigen gewoonten en gebruiken.
Wij hopen ook dat deze snelle ontwikkeling niet ten kosten zal gaan aan de vele mooie natuurgebieden die Myanmar rijk is.
Wij hopen wel dat er snel iets zal gebeuren aan de af afvalinzameling, en dat er snel een plan opgesteld zal worden voor de vele zwerfhonden.
Ook willen we nog een ding kwijt, onze gidsen waren allen correct en vriendelijk, alhoewel wij ook hier willen opmerken dat er al verschillen merkbaar zijn.
De gidsen uit Yangon, die veel en vaak met toeristen werken, maakten foto's van ons die ongevraagd op Facebook geplaatst worden. Zij zien dit als reclame, wij zien dit als inbreuk op onze privacy. Hier maak je als gids geen vrienden mee. Wij nuchtere Hollanders zijn voorzichtig met het plaatsen van foto's op Facebook.
Opvallend dat dit bij de andere gidsen nog niet eens in hun gedachten is opgekomen.
Buiten dat, wij hebben een topreis gehad, en zullen voorlopig blijven genieten van ons avontuur.
Xxxx

• 01 December 2015 - 18:51

Monique :

Wauw wat een mooie reis!ik heb genoten van jullie reisverslag.dank je wel dat ik heb mee mogen "kijken"

• 01 December 2015 - 20:32

Shiva, Aybo, Port En Jhaysa:

Hallo baasje en vrouwtjes,

• 01 December 2015 - 20:42

Aybo, Shiva, Port En Jhaysa:

HoiHoi
    Hebben wij een heel verhaal geschreven, komt er maar hallo te staan. Balen.
    In het kort kwam het erop neer dat ook wij een fijne tijd hebben gehad met elkaar.
    Veel gewandeld met Saartje in de bossen, alle banken en stoelen bezet gehouden, veel plassen niet ontweken, altijd onze bak leeg gegeten, waken voor heel het park en alle knuffels met liefde ontvangen. Was weer fijn!!!
    Maar we hebben jullie ook gemist hoor, laat dat voorop staan. We zijn blij dat jullie er weer zijn. Dikkke knuffffffels ons ons. Jhaysa, Porto, Aybo en Shiva.

• 02 December 2015 - 10:32

Jannie:

welkom thuis!! en nu uitrusten ha ha

• 03 December 2015 - 13:20

Ingrid:

Welkom thuis!

• 03 December 2015 - 13:25

Ingrid:

laatste foto,s nog even bekeken; Echt Geweldig!

• 03 December 2015 - 18:21

Diana:

Jeetje wat hebben jullie een top reis gehad. Erg leuk om weer te lezen. Nu lekker nagenieten!!!!!