Ollantaytambo - Reisverslag uit Ollantaytambo, Peru van Helmie, Trudie, Hans, Marion - WaarBenJij.nu Ollantaytambo - Reisverslag uit Ollantaytambo, Peru van Helmie, Trudie, Hans, Marion - WaarBenJij.nu

Ollantaytambo

Door: Peruaantjes

Blijf op de hoogte en volg Helmie, Trudie, Hans, Marion

01 Oktober 2016 | Peru, Ollantaytambo

1 oktober
Om 05.45 uur de wekker, om 06.45 uur aan het ontbijt, alles gepakt, want vandaag reizen we verder naar Ollantaytambo.
Rosbert en Yrma komen het Niños hotel binnen om ons op te halen. Naar blijkt is er een staking op de weg, we moeten met bagage een klein stukje lopen omdat de taxi niet bij het hotel kan komen.
De staking is kleinschalig van aard, betreft een groep bouwvakkers.
Wij gaan op pad, en maken de eerste stop bij Awana Kancha, een Lama en Alpaca Farm.
We zien wederom de dieren die we eerder in het wild hebben gezien, de plek is aardig, we kunnen de dieren voorzien van eten. Ze lopen niet allemaal vrij rond, maar hebben wel volop ruimte.
Na dit bezoek rijden we verder naar Pisac, om de ruïnes te bezoeken, gelegen op de berg Cerro Kuntur. Deze ruïnes liggen 6 kilometer boven de stad Pisac. Ruïnes van een Incastad, met burchten, heilige plaatsen, woonhuizen en graven die gelegen zijn in een rotswand.
Na dit indrukwekkende bezoek gaan we terug naar de stad Pisac om de markt te bezoeken.
We komen uit bij een chocolade museum, Trudie, Paul en Moniek helemaal in hun sas met een Peruaanse chocolademousse. Nog nooit zo'n lekkere gegeten.
We struinen de markt af, en kopen weer wat souveniertjes. De markten zijn hier zo kleurrijk en aantrekkelijk, veel spullen, veel kraampjes met allerlei leuke snuisterijen.
Na de markt stappen we weer in de bus op naar Ollantaytambo.
Hier aangekomen wordt ons een heerlijke lunch aangeboden, wederom 3 gangen, hier gebruikelijk om een uitgebreide middagmaaltijd te genieten.
Na de lunch gaan we aan de wandel. We moeten aardig klimmen naar de Inca Fortress, en komen bij de tempel van de tien vensters, zo genoemd vanwege de tien trapezevormige nissen. Verder naar boven staat de tempel van de zon, opgetrokken uit roze granietsteen.
Een behoorlijke klim, maar zeker de moeite waard.
De weg naar boven verloopt gestaag, de weg naar beneden is echter net zo zwaar, over losse keien klimmen, zonder zijkanten, niet echt gemakkelijk, zeker niet voor Trudie met haar hoogtevrees.
Aan het einde zijn we daarom ook erg blij en opgelucht dat we deze klus weer hebben geklaard.
Op naar ons hostal Iskay. Het hostal ligt tegenover de Inca Fortress, wij blijven dus genieten van het mooie uitzicht.
In de avond gaan we eten bij een Peruaans tentje samen met Paul en Moniek, en geloof het of niet, omstreeks 20.30 uur gaat bij iedereen het licht zowat uit. Moe na een wederom een indrukwekkende dag.
Het is bedtijd voor ons allemaal.
Groetjes.

• 09 Oktober 2016 - 13:28

Ronnie Anne Drees Pippa Elvis:

Klinkt weer goed. Jullie koffers zullen inmiddels helemaal niet meer in de taxi's passen met alle souvenirs ;)