Terug naar Bello horizonte - Reisverslag uit Puerto Maldonado, Peru van Helmie, Trudie, Hans, Marion - WaarBenJij.nu Terug naar Bello horizonte - Reisverslag uit Puerto Maldonado, Peru van Helmie, Trudie, Hans, Marion - WaarBenJij.nu

Terug naar Bello horizonte

Door: Peruaantjes

Blijf op de hoogte en volg Helmie, Trudie, Hans, Marion

09 Oktober 2016 | Peru, Puerto Maldonado

09 oktober
Om 07.00 uur aan het ontbijt, de koffers zijn gepakt want wij gaan vertrekken naar Maldonado.
Om 08.00 uur staat het busje gereed en worden de koffers ingeladen. Ditmaal geen Max, maar Jos Verstappen, bijna net zo snel raced hij over de weg.
Aangekomen in Maldonado bezoeken wij eerst de markt, apart, heel anders dan de andere markten die wij hebben gezien. Dit jungle gebied doet ons enigszins aan Noord Vietnam denken, de vormen van de huisjes, de mensen en hun verzorging, compleet anders dan in andere gebieden van Peru.
Om 09.15 uur checken we in bij de Wasai Ecolodge. We nemen afscheid van onze gids.
De komende twee dagen staan in het teken van relaxen.
We krijgen een kamer toegewezen, de andere moet eerst nog schoon gemaakt worden. We zijn erg vroeg op het complex.
We lopen meerdere trappen naar boven om uit te komen bij een zeer luxueuze, chique kamer. Fijn vooruitzicht.
Nu op naar het zwembad, even de boel verkennen en een kopje koffie nuttigen.
Aangekomen bij het zwembad schrikken we, het zwembad ziet er niet schoon uit, is erg ver weg gelegen van onze kamers en biedt geen enkele faciliteit. Moeten wij hier 2 dagen blijven?
Dan maar een bar opzoeken voor de koffie, we zien enkel het restaurant. Hier aangekomen ervaren wij een overlast van mieren, alles zit onder,er hangt een vreemde lucht, kortom niet echt geslaagd.
De gezichtjes worden steeds somberder. Is dit relaxen?
Kunnen we niet terug naar ons vorige complex vraagt iemand?
We kunnen het licht proberen. Helmie appt Agnes(Better Places) met dit gegeven.
Direct volgt er een reactie, én waarempel om 09.15 uur ingecheckt, én nog voor 12.00 uur weer terug bij Bello Horizonte. Prima opgepakt door Agnes en collegae.
Het kost ons wel wat extra, maar ach, wij hebben één keer vakantie per jaar en willen wel,op een relaxte manier afsluiten.
De gezichten van met name Marion en Trudie lieten alleen maar onweer zien bij Wasai, dus blij dat we deze switch hebben gemaakt.
We worden opgepikt door een kleine auto, Kia Picanto, o jee, wij met al die koffers.
No problem, in het achterbakje, en de rest gewoon boven op het dak. Alles wordt geregeld, op weg naar een voor ons betere plek.
Aangekomen bij Bello Horizonte, worden wij verwelkomd door een geweldige onweersbui. Het knalt, dondert en giet volop, welkom terug.
Onze lunch wordt geserveerd, en we zijn opnieuw de enige gasten.
Om 16.00 uur kunnen we alsnog het water in, de regen is gestopt.
Blij dat we terug zijn gekeerd. Dit is heerlijk genieten. Een schoon zwembad, een bar binnen handbereik, een geweldig uitzicht over de amazone, en bovenal vriendelijk personeel.
In de avond wederom lekker gegeten, én nog steeds alleen aanwezig. Ze hebben gewoon het gehele complex voor ons geopend.
Na de maaltijd even naar de bar.
Marion en Hans zijn aan het schaken geslagen, om 21.30 staken we het spel omdat Marion ontzettend naar toilet moet en we dit alleen in ons eigen huisje kunnen. Marion (nog nooit geschaakt) is in de winning mood. Wordt morgen vervolgt.
Heerlijk wat genieten we hier onze laatste dagen. Prachtige plek,mooie omgeving, heerlijke rust.blij met onze switch.
Liefs

• 11 Oktober 2016 - 20:42

René En Edith :

Hè hallo daar.....eindelijk jullie gevonden!!!
    Zo te lezen is het fantastisch daar, Peru staat ook op ons verlanglijstje.
    Heel veel plezier daar en tot zaterdag....

Pura Vida,

René en Edith

• 11 Oktober 2016 - 22:15

Macho En Picchu En Bea:

TokTokTok
    Ola, hier berichtje uut kippenhok. Gaan jullie morgen ontmoeten. Fijn dat jullie op de terugreis zijn. Met z'n alle wensen we jullie nog paar fijne uurtjes en een hele goede terugreis. Ook van 4harige animals die hier rondlopen. Knuffels

• 14 Oktober 2016 - 09:42

Moniek (en Paul ;)):

Hee,

Als het goed is zijn jullie weer met de voetjes op Nederlandse grond. Hopelijk dus door de switch nog heerlijk kunnen genieten van jullie laatste dagen in Peru. En wat lees ik: aan het schaken geslagen! Haha toch een leuke bezigheid om te doen. Wij hebben ondertussen ook al een krabbel gezet en zijn blij met de koop van onze nieuwe woning! :)
    Geniet nog van de laatste vrije dagen in Nederland voordat het normale leventje weer mag beginnen. En we houden contact!

Groetjes,
    Moniek, en ook van Paul maar die zit nu op kantoor ;)