Reisdag - Reisverslag uit Lalibela, Ethiopië van Helmie, Trudie, Hans, Marion - WaarBenJij.nu Reisdag - Reisverslag uit Lalibela, Ethiopië van Helmie, Trudie, Hans, Marion - WaarBenJij.nu

Reisdag

Door: Ons

Blijf op de hoogte en volg Helmie, Trudie, Hans, Marion

12 November 2017 | Ethiopië, Lalibela

Zondag 12-11-2017
Vandaag staat er echt een lange reisdag op het programma. Onze gids Amare geeft aan dat we zo'n 9 uur in de auto moeten zitten, maar we gaan onszelf volgens hem niet vervelen.
Om 06.00 uur ontbijt, heerlijk, ze maken bij het guesthouse een feestje van ons ontbijt.
We vertrekken om 07.00 uur en gaan op pad.
Om 09.15 uur de koffiestop, beentjes strekken, nootjes kopen, en een heerlijk kopje koffie nuttigen in het dorpje Mehoni.
We gaan weer door, en voordat we het weten zitten we al bij de lunchstop in Woldia.
Hoe dit kan, wij zien onderweg zoveel bijzonders, we zien groepen dieren richting de markt vertrekken. Nog niet verteld maar in deze omgeving is het ook heel gewoon om een kameel als huisdier te hebben. De kameel zorgt voor het vervoeren van de zware last. Onderweg ook vele kinderen die kilometers afleggen om hun school te bereiken. Ook meerdere met name vrouwen, dragen hooi, takken, meel, noem het maar op boven op hun hoofd, op hun rug, och arm, zij sjouwen wat af.
Onderweg meerdere dorpjes, allen even bijzonder. We blijven genieten van de vergezichten, het landschap, we gaan kriskras door de bergen, én het beloofd na de lunch alleen nog maar spectaculairder te worden, we gaan een gedeelte van onze route of road.
Onderweg natuurlijk ook meerdere kinderen, zij roepen China-China (denken dat alle blanke mensen uit China komen), en natuurlijk pen pen,bir bir money, money.
We lunchen bij een hotel, prima eten op een plek waar meerdere toeristenbussen arriveren. Dat is dan wel weer effe jammer. Maar goed, het kan onze pret niet drukken.
Het eten is goed in Ethiopië. We eten regelmatig injera, de traditionele zure pannenkoek met diverse ingrediënten opgemaakt. Maar we kunnen ook niet traditioneel eten, gewoon westers dus. Ze zijn hier van alle markten thuis. Behalve de witte chips (naturel) die hebben we nog steeds nergens kunnen vinden.
Na de lunch off road, super gaaf. We hobbelen en bobbelen heen en weer, van voren naar achteren en van rechts naar links. Het betreft een route dwars door berg
Landschap ongeveer 60 kilometer lang. Geweldig. Onderweg echte ouderwetse dorpjes, geen elektriciteit, geen water, hele dorpen staan onder de rook omdat er gedurende de hele dag op open vuur gekookt wordt.
Kei mooi. Ook in de bergen ff een stop om beentjes te strekken en wild te plassen. Daar kwamen enkele vriendelijke kinderen naar ons kijken. Zij werden door ons verwend met een pen ,potlood en ballonnen. Wat kregen we blijde gezichtjes te zien.
Geweldige dag sluiten wij af met aankomst in hotel top 12 in Lalibela.
Jeetje, je krijgt wat je verdient, wat een plek, wat een uitzicht, jeetje, 2500 M. Hoog zien wij als uitzicht vanuit onze prachtige kamers. Wij kunnen ons hier vermaken, geen enkel probleem.
In de avond eten we bij het hotel. Prima plek,prima sfeer én lekker eten.

• 13 November 2017 - 20:37

Wim Van Der Sluis:

Dat is genieten daar! Wat een belevenis wat jullie meemaken. Jullie zijn ondertussen wel wat gewend na al die mooie reizen. Over Ethiopië hoor je niet zo snel van mensen die daar op vakantie gaan. Bedankt voor de mooie reisverslagen! Geniet ze en groetjes uit het regenachtige, gure Nederland.

• 14 November 2017 - 15:03

Truus:

Hoi vacantiegangers. Ik hoor het wel weer dat jullie het goed maken En jullie hebben het er maar druk mee maar zo te horen en te zien is het de moeite waard.en aardige mensen zo te horen .Ja hier ook alles goed echt herfstweer .maar daar is het de tijd voor word ook weer een keer zomer

• 14 November 2017 - 15:13

Truus:

Er ging iets mis ik wil jullie nog een fijne vacantiegangers wensen mooi weer veel plezier en gezondheid (hans pas goed op je meiden) en vele Groetjes en een dikke kus voor iedereen Truus

• 14 November 2017 - 20:49

Diana F.:

Wat een prachtige verhalen heb ik inmiddels gelezen. Ongelooflijk!!!!
    Genieten jullie!
    Groetjes Diana

• 16 November 2017 - 09:12

Angelique:

Hoi, hoi

wat weer een prachtige vakantie verhalen. Ik kan enorm genieten van jullie mooie verhalen.nog hele fijne dagen gewenst. liefs angelique

• 16 November 2017 - 10:36

Ronnie Anne Drees Pippa Elvis:

Dat waren weer mooie dagen! En wat leuk dat koffiezetten en drinken een hele happening is :-)

Liefs!