Wild horses - Reisverslag uit Keetmanshoop, Namibië van Helmie, Trudie, Hans, Marion - WaarBenJij.nu Wild horses - Reisverslag uit Keetmanshoop, Namibië van Helmie, Trudie, Hans, Marion - WaarBenJij.nu

Wild horses

Blijf op de hoogte en volg Helmie, Trudie, Hans, Marion

22 September 2018 | Namibië, Keetmanshoop

Zaterdag 22 september
Hoe vervelend is het om wakker te worden terwijl er 50 meter verder een drinkwater is voor de dieren. We zien de Oryx en de Impala's drinken vanuit onze lodges. Ook vele vogels zoeken daar hun verkoeling.Afrika is echt magnifiek.
Ieder jaar nemen we onszelf voor om minder te gaan schrijven, maar we komen echt op zoveel bijzondere plekken, dat dit gewoon onmogelijk blijkt.
Nu weer in Alte Kalkofen lodge, midden het natuurgebied een optrekje met daarbij 10 kamers die ontzettend mooi zijn aangekleed.
Wat een bijzondere plek, zo mooi aangelegd.
Na het ontbijt gaan we weer op pad. De vele reisuren van gisteren zijn bijna vergeten, we besluiten nu niet zo'n lange trip te gaan maken.
We gaan op weg naar Garub, en hopen daar de wilde paarden te kunnen spotten.
De reis verloopt voorspoedig, na 1.45 uur rijden komen we aan bij Garub, de enige drinkplaats in het gebied waar de wilde paarden vertoeven.
Er zijn er vele, we tellen meer dan 70 paarden, die ogenschijnlijk heerlijk liggen te rusten bij de waterplek.
We lezen dat ze ook worden bijgevoerd 2x per week, dit hooi is gesponsord.
De wilde paarden hebben een zwaar bestaan, er moet regelmatig gevochten worden in de harde natuur.
Machtig om deze dieren te zien.
Op deze plaats zien we voor het eerst meerdere toeristen.
Onderweg slechts een enkele auto.
We rijden weer ellenlange stukken op mooie wegen, maar zien amper een auto tegemoet komen.
Blijft bizar.
Op de terugweg stoppen we in Aus voor een lunch.
Heerlijke plek, met heerlijk eten. Wij komen niks tekort, sterker nog, we blijven ons verbazen. Wat een mooi land met vriendelijke mensen.
Aan de overkant van de straat een aantal schoffies die de etensresten van de toeristen krijgen en vragen om geld. Op een Nee van Hans, reageren ze echter ook met een vette glimlach. No problem.
We keren terug richting lodge om daar de rest van de middag door te brengen.
Hans, Marion en Trudie duiken het zwembad in, een grote ronde silo met ijs en ijskoud water.
Helmie besluit maar wat te typen, de gebeurtenissen hier volgen elkaar te snel op om te blijven onthouden.
Alles wat nu wordt genoteerd, kan gedelete worden zodat er weer ruimte is voor nieuw materiaal. We zijn nu 5 dagen hier, en willen nog lang niet terug.
Trudie & Marion nog met de fotocamera's op pad voor de zonsondergang. Er worden weer genoeg plaatjes geschoten.
In de avond nuttigen we weer een heerlijke maaltijd met o.a een Oryx spies, erg bijzonder.
Daarna nog even het terras op, om weer heerlijk en voldaan richting bedje te gaan.
Wij blijven genieten.
Vandaag weer op de teller 284 kilometer.

• 24 September 2018 - 15:59

Frank:

Jullie gaan echt lekker. Ben er gewoon jaloers op. En dan heb ik de foto's nog niet eens gezien.
    Veel plezier verder maar dat zit wel goed zo te lezen.

• 25 September 2018 - 05:14

Angelique :

Wat weer een mooie verhalen. Heerlijk om te lezen. Hele fijne vakantie verder. Maar dat zal zeker wel lukken.
    veel groetjes Angelique

Verslag uit: Namibië, Keetmanshoop

Namibië 25 daagse rondreis

Vertrek naar Namibië 17-09-2018 .

Maandag 17 september 2018 is het dan zover.
Trudie mocht ditmaal een voorzet doen, het varieerde van Suriname, de Transiberië expres, Chili, Argentinië, kortom de hele wereldbol werd bekeken.
Uiteindelijk zagen we een documentaire over Namibië, en jawel hoor, direct verkocht. Ongerepte natuur, en vele grote wilde beesten, wij raakten enthousiast en besloten dat dit de reisbestemmingen zou worden voor ons viertjes.
Vanochtend vroeg uit de veren, natuurlijk zoals altijd gebeuren er op het laatst onverwachte dingen, zodat zaken toch nog haasje repje afgehandeld moeten worden. Behalve voor Hans & Marion, zij hadden de boel dit jaar tijdig op orde.
Op station Vierlingsbeek nemen we afscheid van Anne én Wilma. Met de trein richting Düsseldorf om van daaruit het vliegtuig te nemen.
We zijn ruim op tijd, de treinreis verloopt voorspoedig. Heerlijk relaxed.
In Düsseldorf aangekomen, direct de koffers afgegeven én hoe fijn, die worden doorgestuurd naar Windhoek.
We zoeken een rustig barretje op voor wat heerlijke biertjes.
Yes, de vakantie is nu echt begonnen.
Van Düsseldorf naar München, een vlucht van 45 minuten. Prima verlopen.
In München moeten Hans & Marion het halve vliegveld over om ergens een plekje te vinden waar ze een peukje kunnen roken.
Hierna een hapje eten. Duitse schnitzels staat voor menigeen op het menu.
Wachten op de volgende vlucht, die ons vanaf 22.30 uur naar Namibië brengen zal in een kleine 10 uurtjes. Wat zullen we slapen.......
Als er tijd en WiFi is kunnen jullie ons weer volgen.
Grxxx en tot gauw.