Tsauchab River lodge - Reisverslag uit Maltahöhe, Namibië van Helmie, Trudie, Hans, Marion - WaarBenJij.nu Tsauchab River lodge - Reisverslag uit Maltahöhe, Namibië van Helmie, Trudie, Hans, Marion - WaarBenJij.nu

Tsauchab River lodge

Blijf op de hoogte en volg Helmie, Trudie, Hans, Marion

24 September 2018 | Namibië, Maltahöhe

Maandag 24 september.
Vandaag een korte rit voor de boeg. We ontbijten uitgebreid en nemen de tijd om alles rustig aan te pakken.
Mede op advies vanuit de lodge, maken we onderweg een stop bij een naastgelegen lodge voor een catwalk,
We komen uit bij Hammerstein en zien daar een aantal dieren die opgevangen worden.
Betreft een luipaard, genaamd Lisa. Lisa is grootgebracht door Mathew, de eigenaar van Hammerstein. Omdat Lisa vanaf haar vierde levensjaar bezitterig én te beschermend werd voor Mathew, is zij in een ruime afrastering geplaatst. Lisa is inmiddels 19 jaar oud, en Mathew kan als enige haar terrein betreden.
Hier zijn alleen dieren die het in de natuur niet meer kunnen redden, zij zijn
Inmiddels in de opvang naast Lisa het luipaard, ook Oscar een cheetah met een gebroken poot is hier opgevangen.
Romeo & Juliët twee caracals ( katachtige met flosoren) zijn als baby's gevonden zonder ouders en grootgebracht.
Ook zijn er dieren gebracht die volgens de boeren teveel schade aanrichten aan hun veestapel. Een caracal kan 20 schapen doden en een halve meenemen en opeten.
Inmiddels nog een cheetah, nog 2 caracals jonkies van Julia iets ouder dan een jaar, en een oryx, allen dieren met een verhaal die opgevangen worden op deze plek.
De dieren krijgen om de dag 2 kilo vlees voorgezet, geen levende dieren, daar worden ze agressief van.
Bijzondere plek, met ondanks de gevangenschap toch voldoende ruimte voor de dieren.
We nuttigen nog een drankje en gaan verder.
Wederom door een landschap wat niet verveeld. Stenen, zand, bergen, groen, het is erg divers en afwisselend met hier en daar wat wild.We rijden door het Namib Naukluft national park.
Rond de middag arriveren we op onze volgende plek.
Wederom vragen wij ons af hoe ze deze plek gevonden hebben.
Bijzonder in het ruige landschap verscholen.
We besluiten om niets meer te ondernemen. Het terras op en daar ontmoeten we al snel de impala. Het "huisdier"van het resort.2 jongen mannetjes hebben ze in de dessert gevonden waar de moeder door een luipaard gedood was. De kinderen konden het niet over hun hart verkrijgen en hebben de jonkies meegenomen. Wel op 1 voorwaarde dat ze in het wild konden blijven leven. Zo zijn ze hier en zo zijn ze een week van huis. Hartstikke tam is er 1 die alleen maar wilde kussen. Met een windhoek ( biertje) hebben gerumicubt. En genoten van het weer en omgeving. Marion nog ff een plons in het zwembad genomen. Om 18.30 aan tafel voor het overheerlijke diner. Wat kunnen ze hier in Namibië heerlijk koken. Terug gewandeld via een donkere route zo'n kleine km naar onze Lodge. Tijdens de wandeling werden we begeleid door de bijna volle maan. Moe maar voldaan gaan we heerlijk slapen. Het is pas 21 uur.
Morgen zal de wekker om 5 uur aflopen dus geen straf om zo vroeg op ons nest te liggen.
Deze dag afgelegd 76,6 km gereden.

Tot morgen

• 28 September 2018 - 12:52

Jolien Vloet:

Hallo Hans en de rest van het gezelschap,
    Prachtig om jullie verhalen te lezen. Ik ben in Zuid Afrika (Kaapstad en tuinroute) geweest, zeer zeker niet te vergelijken met Namibië, maar vwb de vriendelijkheid van de mensen en het heerlijke eten zeer zeker wel en tevens de prachtige natuur. Wij hebben daar ook enorm van genoten. Leuk om zo bij jullie te lezen dat er ook overeenkomsten zijn. Het is genieten met volle teugen.
    Groetjes van een collega van Hans

Verslag uit: Namibië, Maltahöhe

Namibië 25 daagse rondreis

Vertrek naar Namibië 17-09-2018 .

Maandag 17 september 2018 is het dan zover.
Trudie mocht ditmaal een voorzet doen, het varieerde van Suriname, de Transiberië expres, Chili, Argentinië, kortom de hele wereldbol werd bekeken.
Uiteindelijk zagen we een documentaire over Namibië, en jawel hoor, direct verkocht. Ongerepte natuur, en vele grote wilde beesten, wij raakten enthousiast en besloten dat dit de reisbestemmingen zou worden voor ons viertjes.
Vanochtend vroeg uit de veren, natuurlijk zoals altijd gebeuren er op het laatst onverwachte dingen, zodat zaken toch nog haasje repje afgehandeld moeten worden. Behalve voor Hans & Marion, zij hadden de boel dit jaar tijdig op orde.
Op station Vierlingsbeek nemen we afscheid van Anne én Wilma. Met de trein richting Düsseldorf om van daaruit het vliegtuig te nemen.
We zijn ruim op tijd, de treinreis verloopt voorspoedig. Heerlijk relaxed.
In Düsseldorf aangekomen, direct de koffers afgegeven én hoe fijn, die worden doorgestuurd naar Windhoek.
We zoeken een rustig barretje op voor wat heerlijke biertjes.
Yes, de vakantie is nu echt begonnen.
Van Düsseldorf naar München, een vlucht van 45 minuten. Prima verlopen.
In München moeten Hans & Marion het halve vliegveld over om ergens een plekje te vinden waar ze een peukje kunnen roken.
Hierna een hapje eten. Duitse schnitzels staat voor menigeen op het menu.
Wachten op de volgende vlucht, die ons vanaf 22.30 uur naar Namibië brengen zal in een kleine 10 uurtjes. Wat zullen we slapen.......
Als er tijd en WiFi is kunnen jullie ons weer volgen.
Grxxx en tot gauw.