Sachsenheim - Reisverslag uit Kamanjab, Namibië van Helmie, Trudie, Hans, Marion - WaarBenJij.nu Sachsenheim - Reisverslag uit Kamanjab, Namibië van Helmie, Trudie, Hans, Marion - WaarBenJij.nu

Sachsenheim

Blijf op de hoogte en volg Helmie, Trudie, Hans, Marion

02 Oktober 2018 | Namibië, Kamanjab

Dinsdag 02 oktober
Vanochtend vroeg uit de veren, we willen boven op de berg de zon zien opkomen.
We kijken vanaf de veranda uit op de waterpoel. Vanochtend in alle vroegte zien we de koedoe's én de duiker drinken vanuit de waterplas. Zo speciaal.
Vele parelhoenders aan de waterplas, het is echt kicken om dit te zien.
Op een gegeven moment enorm veel gekwetter vanaf beneden. We zien in een keer een enorme berg vogels op de waterplas, de waterpoel is bijna zwart van de vogels.
Vele, vele vogels scheren zich over het water heen. Kei apart.
Na een heerlijk ontbijt, vertrekken wij weer richting Etosha park.
Voor de derde dag gaan we op zoek naar groot wild.
Je gelooft het niet, maar onderweg moeten wij weer stoppen voor een schildpad die ons pad kruist.
Natuurlijk wordt ook deze weer veilig in de berm gezet, alvorens wij onze weg vervolgen.
Na 1,5 uur rijden komen wij aan bij de ingang van het park.
We kennen de weg inmiddels, na enkele uren rijden hebben wij wederom vele dieren op ons netvlies staan. We zien vandaag vele kleine dieren, stokstaartjes, knaagdiertjes, we zien vele vogels en wederom duizenden zebra's én duizenden springbokken, ook de wilde beesten, de eland, de koedoe's, de steenbokjes, de giraffen,de duiker, dikdik én nog vele anderen.
Helaas zien wij niet de buffel, de neushoorn en het luipaard, dus onze big five is niet compleet.
We lunchen bij Halali, een toast bij een kiosk.
Na de lunch gaan wij op weg richting uitgang. Het is wederom een aardig stukje rijden, we maken vele vele kilometers in de auto de afgelopen dagen.
We worden er ook wel een beetje moe van, al dat getuur.
Rond 17.30 uur verlaten wij het park. Op naar onze nieuwe slaapplek Sachsenheim.
Voor eenieder die ook ooit naar Namibië wil gaan, als je Etosha aandoet, zorg dan dat je een vertrekpunt regelt binnen in het park. Dit scheelt enorm veel reistijd, en je kan de dieren vroeger gaan zien, waardoor de kans op succes behoorlijk toeneemt. Wij kwamen elke dag rond 10.00 -10.30 uur aan bij de ingang van het park, met minimaal 34 graden Celsius op de thermometer.
Ook wij snappen dat de dieren dan niet echt actief zijn.
Maar goed, weer een ervaring rijker, en ondanks het feit dat we niet de big five hebben kunnen spotten, hebben wij wel enorme hoeveelheden dieren gezien. Blijft een genot om naar te kijken.
Nu op naar Sachsenheim, een lodge die net buiten de parkingang ligt.
We komen aan bij wederom een hekwerk. Achter dit hekwerk geen wild, maar ditmaal worden we begroet door de koeien. We logeren op een Farm.
We worden hartelijk ontvangen door de eigenaren.
Al snel worden we genodigd voor het buffet. We eten heerlijk.
Hierna nog een biertje in de tuin, en dan zoeken we onze slaapplekken op. We hebben vandaag een VIP room, spannend.
We hebben 308.2 kilometer gereden.
Groetjes daar

• 10 Oktober 2018 - 05:30

Anne:

Prachtig!

Verslag uit: Namibië, Kamanjab

Namibië 25 daagse rondreis

Vertrek naar Namibië 17-09-2018 .

Maandag 17 september 2018 is het dan zover.
Trudie mocht ditmaal een voorzet doen, het varieerde van Suriname, de Transiberië expres, Chili, Argentinië, kortom de hele wereldbol werd bekeken.
Uiteindelijk zagen we een documentaire over Namibië, en jawel hoor, direct verkocht. Ongerepte natuur, en vele grote wilde beesten, wij raakten enthousiast en besloten dat dit de reisbestemmingen zou worden voor ons viertjes.
Vanochtend vroeg uit de veren, natuurlijk zoals altijd gebeuren er op het laatst onverwachte dingen, zodat zaken toch nog haasje repje afgehandeld moeten worden. Behalve voor Hans & Marion, zij hadden de boel dit jaar tijdig op orde.
Op station Vierlingsbeek nemen we afscheid van Anne én Wilma. Met de trein richting Düsseldorf om van daaruit het vliegtuig te nemen.
We zijn ruim op tijd, de treinreis verloopt voorspoedig. Heerlijk relaxed.
In Düsseldorf aangekomen, direct de koffers afgegeven én hoe fijn, die worden doorgestuurd naar Windhoek.
We zoeken een rustig barretje op voor wat heerlijke biertjes.
Yes, de vakantie is nu echt begonnen.
Van Düsseldorf naar München, een vlucht van 45 minuten. Prima verlopen.
In München moeten Hans & Marion het halve vliegveld over om ergens een plekje te vinden waar ze een peukje kunnen roken.
Hierna een hapje eten. Duitse schnitzels staat voor menigeen op het menu.
Wachten op de volgende vlucht, die ons vanaf 22.30 uur naar Namibië brengen zal in een kleine 10 uurtjes. Wat zullen we slapen.......
Als er tijd en WiFi is kunnen jullie ons weer volgen.
Grxxx en tot gauw.