Thebe boot cruise - Reisverslag uit Kasane, Botswana van Helmie, Trudie, Hans, Marion - WaarBenJij.nu Thebe boot cruise - Reisverslag uit Kasane, Botswana van Helmie, Trudie, Hans, Marion - WaarBenJij.nu

Thebe boot cruise

Blijf op de hoogte en volg Helmie, Trudie, Hans, Marion

08 Oktober 2018 | Botswana, Kasane

Maandag 08 oktober
Vanochtend vroeg moeten we de auto inleveren op het vliegveld. Deze moet vóór 09.00 uur ingeleverd worden.
Dus 07.00 uur aan het ontbijt. Hierna met z'n allen op naar het vliegveld.
We rijden voorzichtig, we willen deze laatste kilometers geen schade aan onze auto krijgen.
Aangekomen op het vliegveld moeten we even zoeken naar onze verhuurder, we worden naar binnen gestuurd.
Marion & Hans lopen naar binnen, Helmie & Trudie blijven bij de auto.
Buiten worden ze benaderd door iemand die doorgeeft van Bidvest te zijn, hij inspecteert direct de auto. Aangezien wij geen ongelukjes hebben gehad, is dit alles vrij snel gebeurt. We spreken de man aan op het verlopen vignet, hij reageert amper.
We vragen de man of hij ons volgens afspraak terug wil brengen naar de lodge, en dat doet hij.
De verhuurder reageert niet op de kosten voor het vignet, maar ook niet op het feit dat wij vergeten zijn de auto af te tanken.
We laten het maar zo.
Terug bij de lodge brengen wij wat tijd door aan het zwembad, heerlijk relaxed.
We nemen een duik, eten een hapje dit omdat we moeten wachten tot aanvang van onze middag activiteit.
Om 14.45 uur zijn wij paraat, we vertrekken met 11 personen vanuit de lodge voor een sunsetcruise over de Thebe rivier.
Bij het uitstappen van het busje, neemt Helmie het hele opstapje mee. Gelukkig geen blessure.
We stappen in de boot en gaan aan onze tocht beginnen.
Al vrij snel zien we de buffel, yes, alweer een dier dat aan de big five lijst kan worden toegevoegd.
We zien vele watervogels, we zien meerdere krokodillen, groot, klein, we zien vele nijlpaarden, een enorme grote kudde olifanten, kortom het is zo mooi hier op het water.
Beetje bij beetje gaat de zon verdwijnen, wat alles uiteindelijk nog specialer maakt.
We blijven dik 3 uur op het water, heerlijk, dit verveeld nooit.
Na een mooie zonsondergang is het dan toch tijd om de boot te gaan verlaten helaas.
Terug richting lodge, gaan we naar de bar en besluiten dat we weer gaan pesten. We hebben dit spelletje te pakken. Het avondeten wordt in de bar geserveerd, wat een feest. Wij zijn heerlijk ontspannen.
We reden vandaag 10,5 kilometer én noteren een eindstand van 17.291,5 kilometer die nu op de teller van de auto staat.
Thuis zullen we gaan tellen hoeveel kilometers wij gereden hebben, maar vooralsnog gaan we uit van een 6000 kilometers.
Slaap lekker.

Verslag uit: Botswana, Kasane

Namibië 25 daagse rondreis

Vertrek naar Namibië 17-09-2018 .

Maandag 17 september 2018 is het dan zover.
Trudie mocht ditmaal een voorzet doen, het varieerde van Suriname, de Transiberië expres, Chili, Argentinië, kortom de hele wereldbol werd bekeken.
Uiteindelijk zagen we een documentaire over Namibië, en jawel hoor, direct verkocht. Ongerepte natuur, en vele grote wilde beesten, wij raakten enthousiast en besloten dat dit de reisbestemmingen zou worden voor ons viertjes.
Vanochtend vroeg uit de veren, natuurlijk zoals altijd gebeuren er op het laatst onverwachte dingen, zodat zaken toch nog haasje repje afgehandeld moeten worden. Behalve voor Hans & Marion, zij hadden de boel dit jaar tijdig op orde.
Op station Vierlingsbeek nemen we afscheid van Anne én Wilma. Met de trein richting Düsseldorf om van daaruit het vliegtuig te nemen.
We zijn ruim op tijd, de treinreis verloopt voorspoedig. Heerlijk relaxed.
In Düsseldorf aangekomen, direct de koffers afgegeven én hoe fijn, die worden doorgestuurd naar Windhoek.
We zoeken een rustig barretje op voor wat heerlijke biertjes.
Yes, de vakantie is nu echt begonnen.
Van Düsseldorf naar München, een vlucht van 45 minuten. Prima verlopen.
In München moeten Hans & Marion het halve vliegveld over om ergens een plekje te vinden waar ze een peukje kunnen roken.
Hierna een hapje eten. Duitse schnitzels staat voor menigeen op het menu.
Wachten op de volgende vlucht, die ons vanaf 22.30 uur naar Namibië brengen zal in een kleine 10 uurtjes. Wat zullen we slapen.......
Als er tijd en WiFi is kunnen jullie ons weer volgen.
Grxxx en tot gauw.