pura vida - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van Helmie, Trudie, Hans, Marion - WaarBenJij.nu pura vida - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van Helmie, Trudie, Hans, Marion - WaarBenJij.nu

pura vida

Door: Hans & Marion

Blijf op de hoogte en volg Helmie, Trudie, Hans, Marion

26 Februari 2012 | Costa Rica, Tortuguero

Na een enorme lange reis, vermoeiend maar volgens Tien ook boeiend, kwamen wij om 23:30 uur aan in San Jose, hotel villa tournon. Zoals jullie van ons gewend zijn, natuurlijk niet naar bed,maar een Imperial nutigen in het casino. Costericaans biertje.
Uiteindelijk om 1:30 uur naar bed, met in het vooruitzicht een wektijd van 5:30 uur.
Voor de duidelijkheid, jullie hebben al 2 nachten gehad, en wij uiteindelijk 48 uur wakker.
Na een goed ontbijt, voelden wij ons kiplekker om de reis van 3 uur te gaan ondernemen richting Tortuguero.
Meteen in een andere wereld, alle planten die injullie huiskamers staan. Vind je hier langs de kant van de weg' en dan als bomen.
Diverse plantages, bananen, koffie, ananas ook kunnen bewonderen. De weedplantages niet gezien.
Om 11:00 uur op de boot gestapt voor een tocht door het national park van Tortuguero. Geweldige tocht, met kaaimannen, een giga krokodil en vele, vele vogels. Natuurlijk moeten we de unieke vegetatie niet vergeten.
Rond 13:30 uur aangekomen in de Baula lodge, een plek waar jullie allemaal direct willen wonen, veel bloemen.midden in de natuur en de eerste slangen zijn al gesignaleerd.heerlijk geluncht, en daarna om 15;30 uur op de boot gestapt naar het dorpje Tortuguero. schildpaddenmuseum bezocht, via het strand gelopen naar het boeda cqfe, voor een cocktail van vieze bananen, maar vooral lekker en veel alcohol erin. Natuurlijk Wilden Tien en trudie weer wat anders, die gingen aan de Sangria, niet een, maar zelf 2.
Om zes uur terug naar de lodge, hierna heerlijk gegeten. nu gauw kappen en naar bed want morgenochten om 5:15 uur rammelt het wekkertje weer voor de kanaaltour. By the way voor wie het wil weteen' temperatuurtje rondom de 30 graden, je snapt dus dat wij hier allemaal nog wel even willen blijven.
Het gaat goed met ons allen, en ja wij zorgen voor Tien en Truus' en natuurlijk ook voor elkaar.
Volgende keer meer over de groep en de reis
Groetjes aan iedereen xxxx ook aan de doggies

• 26 Februari 2012 - 08:39

Ad, Pia En De Kids:

Hallo
    Dat lijkt me echt genieten daar. Ook echt iets voor ons pap, die houdt toch zo van de natuur.
    Jullie moeten wel steeds vroeg op zeg. Wordt er helemaal niet uit geslapen onderweg.
    Ik wens jullie nog veel plezier op deze avontuurlijke reis

Groetjes Ad, Pia en de kids.

• 26 Februari 2012 - 10:36

Wim En Greet:

Hallo zo te lezen gaat het goed geniet er van

groetjes aan allemaal. Wim en Greet

• 26 Februari 2012 - 12:33

Ria En Frans:

Klinkt allemaal erg leuk en tropisch. Nou geniet er met volle teugen van en niet teveel drinken

• 26 Februari 2012 - 12:59

Ca Mark Romy Sophie:

hoi trudie en helmie,
    goed om te horen dat jullie goed zijn aangekomen en dat jullie het erg naar jullie zin hebben.
    hele fijne vakantie en vooral genieten!we blijven jullie volgen,hartstikke leuk.
    pas goed op elkaar!groetjes en heel veel liefs carolina mark romy en sophie

• 26 Februari 2012 - 14:49

Henry&Joke:

Dat klinkt allemaal geweldig. En door zo'n goed verslag hebben we toch het idee er een beetje bij te zijn. Geniet ervan met z'n allen. We kijken uit naar het vervolg van jullie reis.
    Groetjes Henry & Joke

• 26 Februari 2012 - 17:14

Jos:

hoi ome Hans&tante Marion ,
    ik hoorde dat jullie in Costa Rica zijn. ik wens jullie veel plezier

groetjes van Jos
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 26 Februari 2012 - 19:33

Christ En Door Smits:

Zo te lezen een prachtige reis
    Wij wensen jullie nog fijne dagen, en we blijven jullie volgen.

• 26 Februari 2012 - 19:48

Wiel En Riet:

Heel fijn dat we jullie zo kunnen volgen. Als wij het zo lezen is het goed vertoeven daar. Wij zien met belangstelling uit naar het verslag van jullie avonturen. Geniet van jullie reis.
    Groeten allemaal van Wiel en Riet van Schipstal

• 26 Februari 2012 - 21:39

Jo En Anny Vianen:

Nou nou, wat een avonturiers zijn jullie,en Tien enTruus niet teveel drank hoor voorzichtig beginnen,want het is nog een lange vacantie hoor.Maar zo te lezen hebben jullie al het een en ander gezien,ook een beetje op tijd rusten,vooral voor de oudjes onder jullie.Geniet maar lekker.En veel plezier en tot weder horen.

Gr Jo en Anny

• 26 Februari 2012 - 21:49

Monique V.:

Geweldig om te lezen en jullie te volgen. Geniet lekker samen, maak er een mooie reis van voordat je het weet is het weer om, en zijn jullie weer in het koude kikkerland.Groetjes en heel veel plezier x x x

• 27 Februari 2012 - 10:26

Jhaysa, Shiva, Aybo :

Buenos dias,

Fijn dat jullie het naar jullie zin hebben!! WIJ OOK!!!!!!
    Al de luiaard gespot na 2 dagen, vrouwtje deed daar 6 weken over. We zijn erg benieuwd want er zullen vast al foto's van gemaakt zijn.
    Amuseer jullie doen wij ook..... Met Izah is het nog een beetje wennen.....maar komt ook goed, denkt het vrouwtje.

Mucho abrazo en besos.

• 27 Februari 2012 - 10:29

Bor:

Hai, ik pas goed op jullie meiden, heb er veel plezier mee. Ik word wat afgekxst en gelikt.
    Maar wat wil je ik ben tenslotte ene mooie vent.
    Veel plezier jullie en mucho abrazo a besos ook van mij.........

• 28 Februari 2012 - 06:01

Cobi Tol:

Ha Hans, Marion en allemaal,
    Wilma stuurde mij de link door om jullie te volgen in Costa Rica.
    Zo te lezen genieten jullie enorm en.... niet vergeten om voldoende te drinken !!!! ha ha Dat schijnt goed te zijn in de warmte.
    Geniet van alles wat jullie tegenkomen , wij genieten hier via jullie bericht mee.
    Groetjes uit Zoetermeer
    Cobi

• 29 Februari 2012 - 07:57

Anouscka Joost ,kids:

Hallo Hans,
    Van harte gefeliciteerd met je 44 e verjaardag namens ons allemaal.
    We hopen dat je een fijne dag hebt en dat ze je lekker in de watten leggen.
    Van je zus een extra dikke knuffel en ook voor Marion natuurlijk!
    Feest ze.
    Doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

• 02 Maart 2012 - 22:18

Henk Reijs:

veel plezier in Costa Rica
    keimoi land.
    Ik heb er heel leuke herinneringen aan over gehouden.....
    Ik lees jullie verslag verder....

Pura vida gr Henk