Reisdag, afscheid nemen van Peru - Reisverslag uit Puerto Maldonado, Peru van Helmie, Trudie, Hans, Marion - WaarBenJij.nu Reisdag, afscheid nemen van Peru - Reisverslag uit Puerto Maldonado, Peru van Helmie, Trudie, Hans, Marion - WaarBenJij.nu

Reisdag, afscheid nemen van Peru

Door: Peruaantjes

Blijf op de hoogte en volg Helmie, Trudie, Hans, Marion

11 Oktober 2016 | Peru, Puerto Maldonado

11 oktober
Het is zover, de terugreis gaat beginnen.
Om 08.00 uur nuttigen wij ons laatste Peruaanse ontbijt. Zoals gewoonlijk, vers fruit, echt veel lekkerder dan in Holland. Én natuurlijk eitjes en marmelade. Heerlijk.
We nemen afscheid van Naldo, wat een lief spontaan manneke. Heerlijk, én o zo blij met een paar shirtje die Hans hem kado doet.
Genieten.
Voor Marion alweer een Peruaantje die ze mee wil nemen. Haar koffer zit inmiddels vol met van die lieve Peruaantjes, maar ach, onze conclusie: die hebben in Nederland ook niets te zoeken.
Op Naldo's vraag of we zin hebben terug te keren naar Nederland, zijn we eensgezind.
Natuurlijk zijn wij blij om onze ouders, kinderen, kleinkinderen en familie weer te zien. Natuurlijk willen wij weer naar Shiva, Porto, Jhaysa, Aybo en Bea. Ook willen wij kennismaken met Macho en Picho. Maar wat we niet willen is weer leven volgens agenda, wat in Nederland inmiddels dagelijks werk is.
De koffers zijn gepakt, we nemen afscheid van een geweldige plek.
Omstreeks 09.45 uur staat de taxi paraat. We gaan beginnen aan de terugreis.
We stoppen bij het kantoor van Bello Horizonte in de stad. Zij hebben de benodigde tickets voor ons geprint en klaar liggen. En dan echt, op naar het vliegveld voor een lange reisdag.
We starten van Maldonado naar Lima. Met een tussenlanding in Cusco.
Door het slechte weer kunnen we niet direct verder. We blijven enige tijd stilstaan op de startbaan, alvorens terug te keren naar het begin. Slecht weer in Cusco én geen toestemming om verder te reizen.
Gelukkig duurt ons oponthoud niet al te lang, na enige tijd kunnen we weer verder. Met de nodige turbulentie bereiken we Lima. Van de wachttijd die gepland was rond de 6 uurtjes in Lima, is nog beperkte tijd over.
In Lima lukt het ons om nog enige solletjes achter te laten in Peru. Mooie kleedjes worden aangeschaft, én tegen onze principes nemen we ook nog sigaretten mee. De solletjes moeten immers op.
Even snel een broodje hamburger eten en dan op naar de gate voor de vlucht naar Parijs.
Gedurende deze lange vlucht hebben wij ook last van de nodige turbulentie. Menigeen lukt het om de oogjes te sluiten, hazenslaapjes.
Na 11.00 uurtje landen we in Parijs.
Een korte overstaptijd, dus haasten geblazen.
Van de aankomsthal naar de vertrek gate is echter meer dan 30 minuten lopen, dus bijna onbegonnen zaak. We zetten er de pas in, haasten, haasten en nog eens haasten.
Om 17.58 uur bereiken wij de gate. Deze is inmiddels gesloten. Ons vliegtuig zal om 18.00 uur vertrekken.
Gelukkig worden wij nog toegelaten, we worden opnieuw aangemeld én kunnen alsnog instappen. Na ons komen er meerdere mensen, ook afkomstig vanuit Lima, die net als wij hebben moeten haasten om het vliegtuig richting Amsterdam te halen.
Pfff, wij mogen instappen, maar zien inmiddels dat onze koffers alweer uit het ruim verwijdert zijn. Ook nog maar even navragen op z'n beste Engels. Wij hebben het vliegtuig kunnen halen, maar onze koffers moeten ook nog mee.
Met een 20 minuten vertraging stijgen wij alsnog op richting Amsterdam.
Omstreeks 19.00 uur Nederlandse tijd arriveren wij in Amsterdam. Thuis.
Op Schiphol nuttigen wij een biertje alvorens in de trein te stappen.
We redden de trein van 20.31 uur, gelukkig, we hoorde later dat de eerstvolgende trein niet zou rijden. Én als je dan in Nederland bent, wil je ook echt naar huis.
Om 22.30 uur nemen wij afscheid van elkaar, na 23 dagen, zijn wij elkaar nog steeds niet beu. Opmerkelijk toch?
Wij kijken terug op een geweldige reis, we hebben genoten, we hebben Peru beleefd en ervaren. Wij zijn blij en enthousiast. We kijken terug op een geweldig gezelschap wat we hebben ontmoet. Stuk voor stuk mooie mensen.
We kijken terug op een goed geregelde en georganiseerde reis, dank aan Better Places.
Natuurlijk hebben wij onze wensen kenbaar gemaakt, maar Agnes heeft ze omgezet in een daadwerkelijke planning.
Onze reis was in één woord geweldig.
Wij hebben gereisd............ én nu, nu is het tijd voor vakantie.
Groetjes én tot de volgende keer.

• 14 Oktober 2016 - 19:33

Diana F. :

Jeetje, het zit er weer op. Geweldig jullie verhalen. Lang nagenieten hoor!

• 15 Oktober 2016 - 13:03

Wilma:

Super blij dat jullie er weer zijn en ik heb genoten van de reisverhalen op deze site, van onze facetime gesprekken en appjes. Liefs, JeZus en vriendinnetje.

• 15 Oktober 2016 - 15:03

Jannie:

Wat een heerlijke reis hebben jullie gehad. Vond de reisverslagen kei leuk te lezen.
    En nu maar weer terug naar het Hollandse gedoetje.
    We zullen snel eens afspreken, kan ik alle foto`s rustig bekijken.
    Groetjes en welkom in nederland.

• 16 Oktober 2016 - 13:48

Arianne:

Fijn dat jullie zó genoten hebben en weer heelhuids thuis zijn.
    Ik heb genoten van jullie verslagen!!!
    Tot snel XXX