Lang leve Afrikaans Internet - Reisverslag uit Overloon, Nederland van Helmie, Trudie, Hans, Marion - WaarBenJij.nu Lang leve Afrikaans Internet - Reisverslag uit Overloon, Nederland van Helmie, Trudie, Hans, Marion - WaarBenJij.nu

Lang leve Afrikaans Internet

Door: Truus&Lina&Helmie&Trudie&Hans&Marion

Blijf op de hoogte en volg Helmie, Trudie, Hans, Marion

10 Oktober 2009 | Nederland, Overloon

Hoi allemaal, we hebben tot nu toe een aantal malen geprobeert te internetten, echter in Afrika werkt dit soms zo snel dat wij na 30 minuten voor een leeg scherm toch maar besloten verder te gaan met onze holliday. Nu een verslag van 07 oktober t/m 10 oktober.
7 okotber uit Swaziland vertrokken, om 10:45 uur bij de grens tussen Swaziland en Zuid-Afrika. 11:15 uur weer in Zuid - Afrika beland, na de nodige formaliteiten, en beland in de provincie Kwazulu-Natal.
Het land van de Zoeloes.
Een heerlijke lunch op een geweldige plek, genaamd Ghost Mountain Inn.
Omstreeks 14:00 uur gearriveerd in onze nieuwe accomadatie, Banghoek Lodge in Hluhluwe. Een middagje vrij op een mooie lodge, met zwembad, alleen dit was net een kikkerbadje,wat er niet echt fris uitzag. Niet om in te zwemmen helaas. Het was daar enorm heet, 44 graden, dus enige afkoeling was wel gewenst. Maar de omgeving maakte weer veel goed.
's avonds om 19:00 uur een heerlijke braai genoten, in de kraal, met onze eigen groep. Vele moppen vlogen over tafel.
Hierna nog wat gedronken, en moe en voldaan naar ons bedje toe.

Donderdag 8 oktober:
Om 06:30 uur vertrokken naar het Hluhluwe National Park. Dit is het oudste park van Zuid-Afrika. Met z'n achten in een open jeep, naar een picknick plek om ons ontbijtje te nuttigen. Ook hier weer fantastisch uitzicht. National Park is erg groen en heuvelachtig, mooie vegetatie, die ons werd getoond door Johan onze ego gids. Tot 10:30 uur in het park rondgereden. We hebben zoal de buffel, de zebra, de witte neushoorn, de impala's, de gnoes, de giraffe en diverse vogels waaronder de secretaris.
Hierna doorgereden naar St. Lucia, daar om 12:00 uur op het terras beland met een pina colada.
Om 13:30 uur zijn we per boot de rivier van St. Lucia opgegaan.
Bij de start al direct een goliath reiger in ons vizier. Daarna vele nijlpaarden, krokodillen, vele vogelsoorten, de visarend, lepelaar, vele goudgele wevers, de reuzevisvanger, de nijlganzen, de blauwe reiger, de buizerd, en ook een aantal aapjes.
Kortom het was weer genieten, een bijzonder ervaring.
Om 16:00 uur terug in Banghoek Lodge, waar we een uitgebreide maaltijd hebben genoten. Daarna ons bedje weer opgezocht.

Vrijdag 09 okotber:
Om 07:30 uur vertrokken van St. Lucia richting Durban langs de Indische Oceaan. Durban, de grootste criminele stad, laten liggen en doorgereden naar Howick.
Rond 12:00 uur werden we aangehouden door de politie. Wat blijkt, de rechterachterband van de bus was slap.
Gestopt bij een tankstation en Hans Bardoel gesmst voor een bandje.
Aangezien dit enige tijd duurde is George (onze buschauffeur) er zelf maar aan begonnen.
Wij ondertussen met z'n allen naar Steers (Mac Donalds van Afrika). Is het eindelijk gelukt om Marion aan een chicken burger. Trudie's dag kon natuurlijk na dit eten niet meer stuk.
13:30 uur konden we weer verder, en hebben daarna een snelle japanse fotostop gemaakt bij de waterfall van Howik.
Hierna even geshopt bij de supermarkt, en toen onze reis verder vervolgd naar Mount-aux-sources in Bergville. Een 5 sterren plek, die niet weten wat hen overkomt met een grote bus vol met toeristen. Alles op een slakkengang.
We zitten in grote chalets, (centre parcs woningen), met vanaf het terras uitzicht op de Drakensbergen.
Gisteravond getracht 30 minuten te internetten, echter geen verbinding te krijgen.

Zaterdag 10 okotber:
Voor alle jarigen aan het thuisfront die jarig zijn geweest of binnenkort worden, VAN HARTE GEFELICITEERD vanuit Zuid-Afrika.
Vanochtend om 08:15 vertrokken richting Drakensberg voor een wandeling in het Royal Natal.
Lina & Truus besloten een dagje vrijaf te nemen en te genieten op de 5-sterrenplek.
De overige onder ons zijn gegaan voor een wandeling. Marion & Hans kozen voor de lange wandeling van 3,5 uur. Trudie & Helmie kozen voor de korte wandeling, en hebben deze zelf verlengd en uiteindelijk ook 3 uur aan de wandel geweest.Dit alles in de Drakensbergen.
Een heel mooi gebied om te wandelen, en van de natuur te genieten.
Marion & Hans hebben bavianen gezien, Trudie & Hemlie een reebok, daarnaast vele vogels en planten, en een sprinkhaan en dode slang.
Vanmiddag tijd voor de lunch en om te relaxen. Om 14:00 uur zaten we op het terras voor de lunch, om 15:30 uur uiteindelijk onze bestelling ontvangen. Maar niet bezorgd, relax, no stress, allemaal gelukkig en accepteren!!
Nu nog effe het zonnetje opzoeken en we hopen tot gauw.
De groetjes aan iedereen, en speciale knuffels voor onze kinderen, kleinkinderen, zusjes, broertjes, vrienden en bekenden & niet te vergeten onze doesjes.

• 10 Oktober 2009 - 15:03

Anita:

Wat een supervakantie hebben jullie zeg. Ik zit hier te smullen (en jaloers te zijn, haha). Hier regent het pijpestelen op dit moment, dus geniet maar van het mooie weer. Kunnen jullie ook foto's uploaden via deze site? Zou leuk zijn om ook eens wat te zien. Bijvoorbeeld toen Marion moest kruipen voor Hans, haha. Maar ook leuk om wat van de natuur en de dieren te zien.
    Tante Truus, hou je het nog vol? Zal best vermoeiend zijn denk ik voor jou en je vriendin. Dus zo'n dagje relaxen zal wel aangenaam zijn geweest denk ik zo.

Veel plezier nog!

Liefs Anita

• 10 Oktober 2009 - 19:06

Harry:

Ben ook wezen wandelen. Heb geen dier gezien, alleen onze Sammy. Kwam bij een kastanjeboom, vroeger was er geen kastanje meer onder te vinden. Nu kon ik mij tessen vol laden. Alle kastanjes lagen gewoon nog onder de boom om mee te nemen. En dat midden ik de wijk.
    Dus wij hebben nog genoeg kastanjes hier. Ik weet niet of dat ik Zuid-Afrika ook is.
    In ieder geval veel plezier daar.\

gr. Harry

• 10 Oktober 2009 - 19:33

Marian:

hoi samen super wat jullie daar allemaal beleven.wij nu marlons kinderfeestje disco en ons nu opwarmen bij het kampvuur ,maar dat hebben jullie niet nodig.
    veel plezier nog gr uut kuuk xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 10 Oktober 2009 - 20:52

Mies:

Vandaag uitgebreid gewandeld met de Drie Dartele Doezen Dames, het setje Witten en de enige kerel Elvis, natuurlijk met bijbehorende (pleeg-)baasjes. Het gaat heel goed met ze!
    Ik ga morgenavond doggie-sitten bij Wilma.

Wat beleven/genieten jullie een prachtig avontuur!

• 11 Oktober 2009 - 12:26

Paul Meijers:

Hallo vakantiegangers,
    Zo te lezen hebben jullie het aardig naar jullie zin en beleven jullie veel.Verzoeke aan Lina mede te delen dat wij haar een heel fijne vakantie toewensen en uiteraard veel lol met haar mede reisgenoten.Wij hopen haar eind van de maand weer te begroeten zodat zij haar verhaal en opgedane ervaring met ons wilt delen.Nog een heel fijne reis/vakantie toe gewenst met nog vele mooie herinneringen.
    Groetjes uit Beuningen en liefs /kusjes van Paul,Milena en Carina

• 11 Oktober 2009 - 12:53

Anne En Ronnie:

Hoi allemaal,

Eindelijk een berichtje!! Ha ha.. :p
    Zo te horen gaat het daar allemaal goed. Hier ook. Alleen is het weer hier heel anders en zijn wij nog niet zoveel dieren tegengekomen tijdens het wandelen :D
    Mama en Helmie wat goed dat jullie toch 3 uur gewandeld hebben ;)
    Wij hebben gisteren ook een heel eind gewandeld met wilma en mies en natuurlijk alle hondjes :D Was wel heel leuk!
    We hebben Aybo gisteren mee naar huis genomen, we konden haar echt niet meer missen. Aybo vond het super leuk om thuis te komen. Dit hadden we eigenlijk niet verwacht. Ze heeft gisteren wel eerst even alle kamers afgezocht naar haar ' vrouwtjes' maar helaas niet gevonden. Verder is ze eigenlijk speels en vrolijk en heeft ze het volgens mij wel naar de zin. Af en toe natuurlijk wel een beetje moe van elvis :) Maar dat was te verwachten :p
    Gisteren zijn we met de hele familie zonder jullie dus :( pannenkoeken gaan eten bij de pannenkoekenbakker in Zeeland ter ere van Bets d'r verjaardag.. was echt heel leuk, gezellig en super lekker. Ik had een pannenkoek met ananas, banaan, stroop, poedersuiker, slagroom... en ijs! Haha gekke combinatie, maar wel lekker! Daarna nog even gezellig met z'n allen koffie/thee gedronken in Zeeland.. super leuke verjaardag dus!
    Pfff.. vandaag heb ik trouwens hard in de tuin gewerkt (was vreemd genoeg wel leuk) in de regen!!! :D en gestofzuigd.. (aybo is weer thuis hea.. :D ) en zometeen aybo helemaal uitkammen :D dus dat is wel een werkje :D

Ik ben blij te horen dat jullie Durban overgeslagen hebben :D Minder blij om te horen dat jullie zonder gids aan de wandel zijn gegaan... :( ?? Wel voorzichtig doen hea :D
    Ik vond het trouwens erg leuk om jullie laatst te spreken.. :D Ik ga jullie straks weer een smsje sturen :D
    In ieder geval leuk om te horen dat het daar allemaal goed gaat en jullie elke dag weer iets nieuws beleven.. dan is dit berichtje denk ik wel weer lang genoeg..
    Tot schrijvens! Rustig aan allemaal en veel plezier!
    Dikke kus en knuffel van Ronnie, Anne, Aybo en Elvis :D

• 11 Oktober 2009 - 13:00

Anne En Ronnie:

Hahaha.. nog even een kort berichtje..

Ronnie riep mij net de kamer in.. en daar lagen de twee helemaal uitgeput tegen elkaar aan. Aybo met haar hoofd op de billen van Elvis.. aahh.. ze vinden elkaar stiekem toch wel heel lief :D (K) vanochtend zaten ze ook samen achter bij de deuren naar buiten te kijken. Het leek wel hand in hand zo dicht zaten ze op elkaar.. zo'n mooi gezicht. Helaas geen fototoestel in de buurt :( Jut en Jul zijn ze :D (K)
    Dat wou ik nog even zeggen :D
    Ja mama en helmie.. ze hebben daar dan wel hele mooie indrukwekkende dieren in Afrika maar hier thuis in de Ledeacker hebben we jullie allerliefste... :D (K)
    Dus maar snel naar huis komen..
    En ooja.. trouwens ik hoop dat jullie nog genoeg spaargeld hebben want als jullie terug komen gaan we meteen een vakantie naar ... boeken want wij willen de volgende keer weer gewoon met jullie op vakantie :p ;)
    Rustig aan, veel plezier.
    Dikke kus en knuffel van ons

• 11 Oktober 2009 - 14:18

Theo En Annie:

Jullie verhaal weer gelezen en zijn best wel een beetje jaloers,maa gunnen het jullie heel erg.Geniet maar lekkervan al dat moois straks zien wij de foto'
    Truus Lina en de rest
    Heel veel groetjes
    hier in Cuyk gaat alles
    zijn gangetje
    Groetjes Theo en Annie

• 12 Oktober 2009 - 14:00

Oma Lina:

Oma wat leuk dat we toch elke x zoon verslagen kunnen lezen.

En het is daar wel heel erg warm zo te lezen 44 graden dan ben je wel moooi bruin.

we missen je wel heel erg en zijn blij als je weer thuis bent.

Dikke kus de kleinkinderen en christien.