Richting Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Helmie, Trudie, Hans, Marion - WaarBenJij.nu Richting Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Helmie, Trudie, Hans, Marion - WaarBenJij.nu

Richting Kaapstad

Door: Hans en zijn meiden

Blijf op de hoogte en volg Helmie, Trudie, Hans, Marion

21 Oktober 2009 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Waar waren we gebleven?

Gisteren dus tot 2 x toe een verslag getypt, en tot 2x toe was het einde oefening met het internet in Z.A.

Nieuwe ronde nieuwe kansen.

Donderdag 15 oktober.

Ons motto was dus:het kost hier niks.

S’avonds nog een hapje gaan eten bij Italiaan Belo Cibo. Snelle hap want we kwamen net voor sluitingstijd binnen, dus stonden met een gevulde maag ook snel weer buiten.

Terug lopen naar het hotel, de rijpere dames zo veel lol dat er bijna tenaladys nodig waren.we hebben veel gelachen en dat kost zowiezo niks.

S’avonds nog een afzakkertje in de bar, en naar bedje.

Vrijdag 16 oktober.

Om 7.00 vertrokken met de bus via de huisrivierpasen het plaatsje Ladysmith zijn we beland in Barrydale voor een koffiestop met mierezoete worteltaart. In de streek van de kleine Karoo langs de capemoutains trokken we verder door een mooie omgeving vol van fruitboomgaarden.

Na een tunnel van 4,5 km kwamen we in de wijndriehoek terecht van Paarl, Franschhoek en Stellenbosch. In Stellebosch naar de wijnboerderij, Blaauwklippen. Daar rondleiding en proeverij gehad. Niet echt ons ding, geef ons maar de wijn van de Lidl en Aldi.(ok lekker)

Rond 17.30 gearriveerd in Hotel Lord Charles in West Summerset. Om 19 uur onze laatste gezamelijke avondmaal. Hier heeft Jeroen namens onze groep

George de chauffeur en Yvonne de reisleidster bedankt voor de voortreffelijke reis, en ze de tip gegeven.

Hierna naar de bar en dus tot 2x toe onze verslagen kwijtgeraakt doordat het internet verbroken werd. Wel hebben we dankzij onze Vincent een aantal prachtige foto’s toe kunnen voegen.

Zaterdag 17 oktober.

Om 8.30 vertrokken naar Kaapstad. Alleen al aan de rand van Kaapstad leven 1 miljoen Afrikaantjes in de Town ship, en Mandela huisjes.

Verder door de stad begonnen aan de city tour. Op de Signal Hill een fotostop gehouden met uitzicht op: stad, Robbeneiland, tafelberg, nieuwe stadion voor WK 2010. hierna doorgereden naar waterfront, ne daar wat eigen tijd gekregen. Om 14 uur naar ons hotel Lady Hamilton voor de komende 4 nachten. Maar meteen taxi’s geregeld om naar de tafelberg te vertrekken want het weer was opgeklaard. Met de kabelbaan naar boven en wat een machtig mooi uitzicht. We zaten dus op een hoogte van 1085 meter.daar een rondwandeling gemaakt. Super mooi maar wel frisjes.

Warme Chocomel met pizza op en hierna met de kabelbaan weer naar beneden. Rond 18 uur weer in het hotel gearriveerd. Hierna even ieder zijn eigen rustmomentje gepakt.

Nou dit was het weer voor vandaag. Zoals jullie lezen vermaken we ons nog steeds prima.Hans kijkt al naar morgen, want hij gaat met enkele medereizigers naar een voetbalwedstrijd van AJAX cape town. Helemaal in zijn nopjes. Wij de dames gaan ons ook zeker vermaken in de mooiste botanische tuin van Z.A.

Voor allen en iedereen groetjes en dikke xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 21 Oktober 2009 - 18:40

John:

ik weet dat ze nu in de/het vliegmachi(e)n(e) zitten op weg naar engeland. maw de vakantie zit er op, maar zeker mooie herrrinnnnerrrringgggen. we gaan ze zien, morge grt

• 21 Oktober 2009 - 19:03

Anne En Ronnie:

Haa liefurds!

Zo het rondreizen zit er op! Nog een paar daagjes kunnen relaxen. Maar ja eigenlijk zit de reis er inmiddels al helemaal op. Jullie zitten inmiddels in het vliegtuig op weg naar huisje toe.. spannend! Wij hebben er zin in en natuurlijk ook om al jullie mooie verhalen te horen!
    Dikke kus van ons

• 21 Oktober 2009 - 19:46

Betsy Josemanders:

Hoi Truus en Lina en gezelschap.Het zit er bijna weer op in Afrika ,en denkt als jullie thuis komen heel wat te vertellen hebben.
    Ik wens jullie een hele goede en gezellige reis naar Nederland toe,en hoop jullie weer snel weer te zien.
    Liefs xxxxx Betsy

• 21 Oktober 2009 - 20:10

Thea Van Balkum:

Dag Lina Truus en de verdere reigenoten .
    Ook ik wens jullie een goede reis en thuiskomst
    Ik heb jullie ook gemist maar ben vreselijk blij dat jullie het zo mooi hebben gehad ik ben benieuwd naar alle verhalen en vooral ook de foto,s groetjes Thea xxxxx

• 21 Oktober 2009 - 20:19

Joyce:

Hoi ex reizigers..wat ik van anne begreep komen jullie vandaag alweer terug..
    genoten?? jaaa dat dacht ik wel aan de verhalen te lezen!!
    hou dat gevoel nog maar ff vast hier in dat koude kikkerland want alles is te snel weer 'normaal' jammergenoeg....
    No Spang and Relax...

xxxxx ;)

• 22 Oktober 2009 - 07:54

Sil En Ingrid:

hai vakantiegangers, als ju dit lezen, zijn ju weer in ons druilerige kikkerlandje... WELKOM THUIS !!! Denk dat ju terugkijken op een prachtige reis, we komen de rest v.d. foto's nog bekijken. Groetjes xxx

• 22 Oktober 2009 - 13:18

Anous:

goede reis gewenst en wel thuis
    bel jullie vd week
    xxxxx anous en joost en kids

• 22 Oktober 2009 - 15:17

Gerrie.....:

Goeie reis terug allemaal. Vlieg ze....
    En alvast WELKOM thuis.
    Het was erg leuk om jullie verhalen te lezen.
    Gr G XXX
    ps Ik hoop de foto"s ook nog ooit te zien....