Vervolg spectaculair en grensverleggend - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Helmie, Trudie, Hans, Marion - WaarBenJij.nu Vervolg spectaculair en grensverleggend - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Helmie, Trudie, Hans, Marion - WaarBenJij.nu

Vervolg spectaculair en grensverleggend

Door: Costaricaantjes

Blijf op de hoogte en volg Helmie, Trudie, Hans, Marion

10 Maart 2012 | Costa Rica, Monteverde

Vrijdag 9 maart:
Vandaag beloofd een spectaculaire dag te worden, vol van activiteiten op hoogte.
Maar allereerst starten we met een onbijtje bij de bakker aan de overkant van de straat.
Het arme menneke wist niet wat hem overkwam, dus bood Marion maar aan om zelf de broodjes te smeren.
Na het ontbijt om 8:00 uur vertrokken naar het Nevelwoud van Monteverde.
Wij gestart met een wandeltocht op hoogte met als verbinding 8 enorme hangbruggen.
Deze bruggen boden een spectaculair uitzicht over en op het nevelwoud.
Aangezien niet iedereen even standvastig is op hoogte, was het voor Trudie ook een tocht die soms wat beef reactie teweegbracht, en voor Truus een tocht die zo nu en dan een pauze extra mocht hebben.
Desalniettemin, hebben wij allen na 2,5 uur de eindstreep behaald.
Na een kopje koffie in het restaurant op naar de start van de Canopy tour. Boomtopslingeren.
We werden allen gehezen in tuigjes en kregen helmen op ons hoofd.
Trudie, inmiddels stijf van de angst, had geregeld dat zij met een gids tesamen het parcours zou doorlopen.
Eerst de uitleg en een korte oefenbaan, daarna het echte werk.
Jeeminee, wat een spectakel, aan een kabel hoog boven de boomtoppen zweven, en kunnen genieten van het spectaculaire uitzicht.
Na enkele oefenbaantjes besloten de gidsen dat Tien ook een taxi nodig had, dus ook hij aan de kabelbaan met een gids.
We hebben genoten met z'n allen, zelfs de gidsen Victor en zijn broertje genoten van ons gezelschap.
Trudie stijf van alle spanning heeft de tocht volbracht, en ook Tien en Truus deden voor niemand onder.
De tocht omvatte 13 kabelbanen, waarvan de langste 1000 meter was.
Enkele banen hebben we met tweetallen genomen.
Aan het einde hebben de stoerste onder ons ook nog een tarzansprong gemaakt. Hans en Marion slingerde een voor een aan de kabels door het nevelwoud.
Uitleggen wat wij hebben ervaren vandaag lukt ons niet, de emotie, kick, spanning en adrenaline die e.e.a. opleverde valt niet te omschrijven.
Na een geweldige tocht nog even de kolibrietjes bezocht en geprobeert deze vast te leggen in de tuinen.
Toen met de bus na het centrum van Monteverde, let wel, 1 straat.
Een borrel was weer verdient!!!
Hierna de souveniersshops bezocht'en uiteindelijk met een tas vol boodschappen in de taxi gestapt die ons naar het hotel Los Pinos heeft gebracht. Ophet verzoek tot aan de voordeur van ons huisje.
Hier nog een avondje nagenoten van onze ervaringen. En uiteindelijk ook een potje kaarten gespeeld met Truus, die ter plekke kaartspellen kan verzinnen en regels uit kan leggen volgens Cuijks begrip.
Tien, Tudie en Marion snaptte er zoveel van dat een spelletje kaarten bedtijd betekende voor menigeen.
Morgen een nieuwe kans.

Ook hier nog steeds erg winderig, en wij allen voor het eerst weer in een jas en lange broek.
We vertrekken morgen weer naar warmer gebied, gelukkig, want de kou hier 15 graden, bevalt ons niet echt.

We proberen nog steeds om foto' s toe te voegen, en we proberen ook nog steeds om het thuisfront te bellen, maar helaas werkt de Costaricaanse techniek niet altijd zoals wij willen.

Voor alle jarigen die inmiddels gepasseerd zijn, alsnog van harte gefeliciteerd van ons allen, en denk eraan, wij nemen er wel een op jullie allemaal. PROOST

De hondjes missen we zeker, hier in Costa Rica lopen veel speelkamaraadjes, en is er veel ruimte om te rauschen. Maar ook wij snappen dat jullie liever Jhaysa en Bor om je heen hebben.
Geef ze alle vier een dikke knuffel van ons!

Veel liefs vanuit Costa Rica xxx
PURA VIDA

• 10 Maart 2012 - 09:50

Linda:

Hallo, lees trouw jullie mooi en uitdagende verhalen. Helemaal toppie!!! Groetjes vanuit Ter Peel Kasper, Sanne en Linda xx

• 10 Maart 2012 - 12:35

Marly:

SUPER!! Wat een vakantie Trudy top van je.

• 10 Maart 2012 - 16:39

Karin:

Hallo daar allemaal.
    Hardstikke leuk zo,n tocht maar ik geloof dat ik zelfs met 10 mooie gids costaricaantje dit niet ging doen.Hoewel het natuurlijk wel mooi zal zijn het uitzicht en ook het 10 op 1.
    Wil jullie in ieder geval nog heeeel veel plezier toewensen en ik heb gewerkt vandaag dus heb ook een borrel verdiend.Proost!!!! Groetjes Karin

• 10 Maart 2012 - 17:01

Anouscka:

Jullie zien veel zeg,
    Dat je het allemaal kunt onthouden met al die drank op vind ik heel knap!!!
    Fijn dat jullie het erg naar je zin hebben .
    We wensen jullie met z'n allen nog erg veel plezier.
    Dikke kus uut Sambeek.

• 10 Maart 2012 - 18:09

Jo En Anny:

Wat een waaghalzen zeg, en die Truus en Tien ze doen overal aan mee,jullie stijgen boven jezelf uit.Nog veel plezier,de laatste week gaat al weer in,wat gaat het snel allemaal.

Groetjes Jo en Anny Vianen.

• 10 Maart 2012 - 21:28

Jan En Truus Gassel:

Wat een avonturen, Tien en Truus jullie hebben wel een diploma verdiend na al die waaghalzerij. 't is allemaal erg spectaculair, je kunt het toch maar mooi meemaken. Geniet nog lekker van het verdere moois. Iedereen nog een fijne week daar en goed reis huiswaarts. Tot jullie volgende bericht we wachten in spanning af. Groeten Jan en Truus Gassel

• 11 Maart 2012 - 17:42

Theo En Annie:

Weer jullie verslag gelezen, wat zijn jullie waaghalzen,heb je daar ook foto' van gemaakt?
    Ik wil Truus wel eens zien bengelen. Doe a.u.b. voorzichtig want jullie moeten nog naar huis.
    Verder nog een fijne week en we kijken weer uit naar het volgende verslag.
    groetjes Theo en Annie uit de Smidstraat.

• 11 Maart 2012 - 23:02

Doggies:

SUPER DIKKE KNUFFEL VAN ONS.

AYBO, SHIVA, BOR, IZAH EN JHAYSA

PURAVIDAPURAVIDAPURAVIDAPURAVIDA

• 11 Maart 2012 - 23:08

VROUWTJE:

BON DIA....
    Volgens mij, mam had ik jou dat boomtop slingeren verboden!!!!!
    Maar zo te lezen is het goed afgelopen...... Fijn dat jullie nog steeds genieten.
    Ik geniet mee, want ik lees veel wat erg herkenbaar is. Alleen lees ik niet meer
    of jullie nog slotty's gezien hebben????!!!!
    Nog heel veel plezier, geniet jullie laatste weekje.
    DIKKE BESOS

• 12 Maart 2012 - 15:05

Janneke:

Hej Helmie & Trudie

Ik heb net jullie reisverslagen zitten lezen.
    Wat een super mooie reis zijn jullie aan het maken zeg als ik dat zo lees.
    Zal wel een hele beleving zijn! Volgens mij vermaken jullie je enorm en genieten jullie volop!
    Aan de foto's zie je ook goed dat het er super uitziet daar. Gaaf hoor!
    Jullie hebben ook al veel gezien en gedaan & lekker actief geweest!
    Trudie erg dapper van je dat je toch meegegaan bent met de canopy tour ondanks je angsten ;)
    En Helmie van jou gewoon hardstikke stoer dat je niet eens bang bent daarvoor en er niet eens over nadenkt maar gewoon gaat . Haha
    Ik geloof dat ik het ook heel eng zou vinden!
    Heel veel plezier nog daar.. Geniet van de laatste dagen! Have fun!
    Ook voor de rest van het gezelschap!

Groetjes Janneke vd Pol

• 13 Maart 2012 - 09:11

Dreesje:

Nou oma's... klinkt errug leuk dat boomtopslingeren! Ik slinger op het moment ook graag alle kanten van mijn box door. Misschien moet ik over heeeel veeeel jaar dan maar samen met jullie boomtopslingeren want mama krijg ik niet mee ;)

Dikke X dreesje