Spectaculair en grensverleggend - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Helmie, Trudie, Hans, Marion - WaarBenJij.nu Spectaculair en grensverleggend - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Helmie, Trudie, Hans, Marion - WaarBenJij.nu

Spectaculair en grensverleggend

Door: Costaricaantjes

Blijf op de hoogte en volg Helmie, Trudie, Hans, Marion

10 Maart 2012 | Costa Rica, Monteverde

Vervolg:
Gelukkig kan Tien buiten electriciteit maken, ook deuren open breken, en hoefde Tien en Truus niet op de bank te slapen, maar konden wij allen gisteren met een gerust hart naar bed.

Woensdag 7 maart:
Vroeg in de morgen om 8.00 uur vertrokken met de gele schoolbus naar National Park Rincon de la Vieja.
Hier een wandeling gemaakt door een gebied met veel vulkanische activiteit. Over diverse stenen en hobbelige paden, terwijl de zwavellucht onze neusgaten uitkwam.
Wederom een bijzonder gebied met diverse planten en bomen' en wat is de natuur bijzonder hier, al die vulkanische activiteit. Wandeling duurde ruim 2,5 uur.
Rond 12.00 uur terug op de Hacienda.
Trudie helemaal blij, zij als enige van de groep een slang gespot, echter bij het bekijken van de foto, bleek dit een hele gewone hagedis te zijn. Trudie is de enige die dit nog steeds niet geloofd, en blijft volharden in de slang.
Na een snelle lunch in de bar, op naar ons volgende avontuur.
Cowboy Johnny verwelkomde ons, en met name Marion, met wie hij wel een date-je wilde.
Na enige uitleg allemaal een helm op ons hoofd, en kon onze paardrijtocht beginnen.
Onze groep bestond uit ons zessen, en Marriet een groepsgenote. Door de bossen te paard, wat een ervaring' over hobbelige paden vol stenen, door water, en soms een kleine galop, kwamen wij terecht bij de Victoria waterval. Een mooie plek, waar we een kleine tussenstop hebben gemaakt. Hierna door te paard op naar de volgende waterval Las Chorreras. Hier een stop gemaakt en een aantal van ons een frisse duik genomen.Mooie plaatjes zijn er geschoten. Zeer bijzonder, Truus en Tien te paard, en hoe, beiden als ervaren ruiters. De paarden gingen hun eigen weg, maar werden goed gecorrigeerd door onze oudjes.
Om 17.00 uur terug en snel wat gedronken in de bar. Op naar de zonsondergang te zien vanaf lookoutpoint Mirador.
Daar aangekomen een dubbele regenboog gespot' ook de zonsondergang gezien.
Buiten het feit dat wij op een mooie plek zitten, willen we wel benoemen dat het hier erg stormachtig is, de wind gaat tekeer als een razende, en volgens ons had men in Nederland allang code rood gegeven.
Hier noemt men het echter een Mistral storm.
Temperatuur is goed, echter erg veel wind.
Na de zonsondergang belanden we weer in de bar, en hebben daar een pizza gegeten, en natuurlijk ook wat drank genuttigd. We hadden het verdiend, een paardrijtocht maken, en er allemaal heelhuids vanaf komen, is wel een drankje waard.

Donderdag 8 maart:
Onze eigen Carlos ia inmiddels weer gearriveerd me zijn mooie groene bus, dus vanochtend alle bagage weer opgeladen.
Om 09.30 uur vertrokken richting Monteverde.
Onderweg een snelle koffiestop gemaakt bij de papagaaien.
Ook een bank gevonden die onze geldpassen wel accepteerde. We kunnen dus weer geld uitgeven, en nog niet eerder verteld, maar geld uitgeven lukt aardig. Costa Rica kent de prijzen
Aangekomen in Montverde, kregen we even de gelegenheid om te winkelen.
Naast wat zalfjes voor de billen, paardrijden kan toch zwaar zijn, crempjes voor de spieren en middeltje voor de bijtvliegjes, iedereen weer voldoende om verder te reizen.
Aangekomen op Los Pinos, bleek dat wij een huisje kregen toegewezen met hierin 3 slaapcabines, wederom leuke plek.
Om 17.00 uur vertrokken voor de Night walk in een beschermd nevelwoud van Monteverde.
Met onze gids en allen een zaklamp op pad.
Direct werd het een na grootste knaagdier van Costa Rica gespot, een grote marmotachtige.
Ook de neusbeer was snel in het vizier. Diverse slapende vogels gezien, en de grote Tarantula spin kunnen bewonderen.
Aantal mieren legers gezien, hard aan het werk die beestjes. Ook vleermuizen en de vuurvliegjes zweefden rondom ons. De gloeiworm gezien, en de jumping spider.
Inmiddels pikkedonker, maar al die geluiden zijn niet op beeld vast te leggen.
Na de nightwalk op weg naar Johnny's een tapasbar met een goede kaart.
Na het eten terug naar ons eigen huisje, gestart met het typen van het verslag, en zoals bekend, moeten stoppen ivm problemen bij de buurtjes.

Nu ook weer even stoppen, probeer zometeen verder te gaan na onze maaltijd.

Groetjes aan iedereen, totzo

• 10 Maart 2012 - 15:37

Annelies En Ad :

Hallo lieve mensen,
    Wat een prachtig reisverslag, Truus wat bof jij toch met zulke kinderen en geweldige mensen om je heen. Ik heb alles gelezen, wat een ervaring en hele belevenis. Geniet er maar van en ik verheug me op jullie volgende reisverslag. Allemaal nog een hele fijne vakantie gewenst van Annelies en Ad.

• 10 Maart 2012 - 16:57

Rien En Mia.:

Hallo luitjes, hier weer 'n berichtje uit gassel.
    Het is 'n drukke boel voor jullie daar.
    Is 't nie te veel allemaal?
    Krijg je zoveel belevenissen wel verwerkt?
    Petje af voor tante truus en ome tien,
    doen nie onder voor de jeugd, [ nou ja jeugd, haha].
    Wensen jullie nog veel plezier en kijken weer uit naar 't volgende verslag.
    Groetjes Rien en Mia.