Goodmorning Vietnam - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Helmie, Trudie, Hans, Marion - WaarBenJij.nu Goodmorning Vietnam - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Helmie, Trudie, Hans, Marion - WaarBenJij.nu

Goodmorning Vietnam

Door: Helmie, Trudie, Hans, Marion

Blijf op de hoogte en volg Helmie, Trudie, Hans, Marion

04 Oktober 2014 | Vietnam, Hanoi

Goodmorning Vietnam vrijdag 03-10-2014

Wij aangekomen in Hanoi, de hoofdstad van Vietnam.
Eerst een vliegreis gehad van 12,5 uur van Amsterdam naar Kuala Lumpur, na een Korte wachttijd, Verder gereisd van Kuala lumpur naar Vietnam Hanoi.Nog zo'n 3 uurtjes vliegen extra.
Je snapt het al, alles doet pijn, onze spieren, onze billen, na deze reis weet je niet meer hoe je moet gaan staan, lopen en of zitten.
Allemaal weinig geslapen in het vliegtuig, dus vandaag bij aankomst besloten dat we gewoon doorgaan, en maar een nachtje overslaan.

In Vietnam stond onze gids Quin ons op te wachten, een aardige vriendelijke man.
Hij bracht ons samen met chauffeur naar het hotel Dermantoid (Priscilla, prima accommodatie, luxe zelfs)

Daarna zelf de stad verkent. Je weet niet wat je hier meemaakt, nog nooit zoveel scooters en brommers bij elkaar gezien, alles rijdt, toetert en gaat allemaal goed. Ogenschijnlijk geen verkeersregels, maar wij nog geen ongeluk gezien. Het krioelt hier letterlijk rondom je. En wij, stoere Nederlanders durven het na 1 dag al aan om de weg over te steken, op puur geluk. Blik vooruit, verstand op nul en dat werkt het beste.

Eerst op terras gezeten, waarschijnlijk illegaal want ineens moesten stoeltjes ( ja echt kleine kinderstoeltjes waar iedereen op zit) en tafeltjes naar binnen want politie kwam voorbij.
Even later door gelopen naar het Hoan kiemmeer van Han Hoi. Via allerlei wegen ook hier weer drukte met verkeer. Scooters worden vol geladen met van alles. Pakken hooi, grote tonnen, 20 kratten bier. Alles past erop. Ook hele gezinnen op 1 scooter.pap mam baby, kind, oma, hond. Geweldig om te zien.
Bij het meer op terras heerlijk gegeten voor weinig. Ja het kost hier bijna niks. Zelfs niet in zo'n grote stad.
Later om 19 uur al pikke donker via vrije markt braderie achting terug naar ons terras. Waarschijnlijk nu wel legaal. Daar wat gedronken. ( Saigon bier voor het geweldige bedrag van € 0,72en cola) terug naar hotel.
Nu in het park dit verslag schrijven want de temperatuur blijft 30 gr. Om 22.30 uur.
WE LOVE IT.

Oja we hebben natuurlijk ook gepint vandaag en zijn op dit moment miljonair.
280.000 Vietnamese dong is €10,00 Das weer ff rekenen.

Al met al een vermoeiende maar geweldig mooie eerste indruk van VIETNAM.
We houden jullie op de hoogte.

Nog een laatste voor vandaag. Waarschijnlijk allemaal zo moe dat we het verkeerde hotel binnenstapte. We vertelde tegen de receptie we are going to sleep.he said o yes?sleep well. Wij met de lift naar boven naar de 6e verdieping. Daar zagen we dat de kamers verlegd waren. Toen pas drong het tot ons door. Helemaal dubbel. Wij naar beneden, en de jongen van de receptie: wrong hotel? Jep we moesten bij de buren zijn.

Xxx van ons en morgen een fijne dierendag Aybo, Shiva, Jhaysa, Elvis en alle andere.

• 04 Oktober 2014 - 08:22

Ronnie Anne Drees Pippa Elvis:

Hoi allemaal,

Fijn en leuk om alweer het eerste verslag vanuit Vietnam te mogen lezen. Vermoeiende reis, dat geloven we meteen. Grote drukte daar, dat ook. Fijne combi ;) tja dan kom je in het verkeerde hotel terecht. Drukte in het verkeer, dat vind ik maar niks. Dus goed opletten :) Hopelijk hebben jullie goed geslapen. Jammer dat FaceTime gisteren niet lukte. Heel veel plezier samen en maak er vandaag weer zo'n mooie dag van!

Veel liefs van ons

• 04 Oktober 2014 - 11:20

Piet En Marijke:

Echt genieten op vakantie. Kun je zien of ze daar links of rechts rijden, of is het daar te druk voor? Anders is het helemaal oppassen. Wel spannend. Een hele fijne vakantie. We volgen jullie.....op internet.

Groetuh uit Kuuk

• 04 Oktober 2014 - 14:11

Claudia:

Hoi luitjes. Goed om te lezen dat jullie goed aan zijn gekomen. Zo te lezen hebben jullie het daar goed. Heel veel plezier nog, en kijk goed uit. Groetjes vanuit Grave xx

• 05 Oktober 2014 - 14:30

Jan Van Der Stegen:

Goedemiddag landgenoten,

allen weer fris en fruitig?
    Was het tweede hotel wel number one orftoch number ten? In dat waanzinnige verkeer is een gedragscode, maar ik heb nooit ontdekt hoe die werkt. Carpe diem every day,
    Ik moet zo weer aan de slag, beetje mistig in het heufd , kwam om 500 terug vanmorgen van de discovaart.Het mooie weer is voorlopig voorbij . En ja ik ben harstikke jaloers op jullie, maar toch een fijne tijd in Nam, Jan

• 11 Oktober 2014 - 17:49

Hennie Hendriks En Piet:

Leuk om jullie weer te volgen tijdens jullie mooie reis door Vietnam.
    We hoor de het van jullie mam.
    Heel veel plezier en kijk uit voor de scooters en bromfietsen. Rolstoellers jullie wel niet veel tegen komen. Veel te gevaarlijk lijkt me.
    We kijken uit naar de volgende verslagen.