terug in Costa Rica - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Helmie, Trudie, Hans, Marion - WaarBenJij.nu terug in Costa Rica - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Helmie, Trudie, Hans, Marion - WaarBenJij.nu

terug in Costa Rica

Door: costa ricaantjes

Blijf op de hoogte en volg Helmie, Trudie, Hans, Marion

08 Maart 2012 | Costa Rica, Monteverde

Zondag 4 maart.
Wederom vroeg uit de veren. Eerst met bus naar ferryboot. Om 9.15 uur met ferry een oversteek naar San Jorge. Een ritje van 1.10 uur. Met bus en chauffeur Pedro richting Kahatina. Daar lunch bij kratermeer Laguna de Apoyo.Hierna naar dorpje San Juan de oriente voor bezoek aan keramiek werkplaats. Vervolgens in Masaya naar de markt die bekent staat om de vele handgemaakte nijverheid. Door naar Volcan Masaya NP waar we de 2 kraters hebben bezocht. De Santiago krater is nog steeds actief die grote zwavelwolken uitspuugd die je goed kan zien maar vooral ruiken. Hierdoor mocht je ook maar 20 minuten uit de bus. De andere krater Nindiri was goed te zien vanuit de top, maar niet meer actief.op de top staat een kruis die de duivel uitdrijft en ter ere van de vele offers die in het verleden gebracht zijn zoals kleine kinderen en maagden en gevangene in de krater werpte.
Vanuit Masaya doorgereden naar Granada naar ons hotel El Almirante. Hier een heerlijke duik genomen in het zwembad en daarna gaan eten op het plein bij de Mexicaan Los Portales. Heerlijk voor weinig. Terug bij hotel nog reisverslag geschreven en naar bed.

Maandag 5 maart.
Een vrije dag. Eerst in alle vroegte gezwommen in het zwembad. Hierna ontbijt en de stad in met ons 6en.
Over plein met kraampjes naar de plaatselijke markt. Hier ontzettend druk. Allerlei geurtjes en kleurtjes en behoorlijke temperatuur. Drankje gedaan op boventerras waar we mooie uitzicht hadden over het plein. Door naar het meer van Nicaragua. Daar bij de haven wat gedronken bij 2 spelende meisjes hinkstapspring. Terug binnenstad in over een lange straat met restaurantjes en barretjes. Heerlijk hapje gegeten bij steakhouse Rodeo, waar het happy hour was. Oftewel happy day. Hele dag coctails 2 voor de prijs van 1. Het weer was ervoor dus waarom niet.
Terug bij hotel gezwommen met enkele van groep geborrreld en gegeten bij hotel.

Dinsdag 6 maart
Voor 7.30 vertrokken richting grens Nicaragua- Costa Rica. We waren een uurtje onderweg toen panne met de bus. Een aandrijfriem kapot. Gelukkig een reserve bij. Bus chauffeur samen met Henco deze vervangen. Gelukkig strande we bij een fruittentje waar we heerlijke mango's gegeten hebben. Na een goed uur de reis voortgezet naar Penas Blanca's de grensovergang. Dit verliep redelijk, maar naar onze ogen onoverzichtelijk en chaotisch. De chauffeur had nog het langste werk met het afwikkelen van de papieren.
Om 12 uur waren we weer in COSTA RICA.
In de stad Iberia (witte stad) geluncht op winderig terras en bij 6 banken proberen te pinnen. Helaas nergens geld te krijgen. Dus door naar Hacienda Guacipelin.Daar om 16.30 gearriveerd. Marion met 3 andere naar waterval Las Chorreras om nog een verfrissende duik te nemen.
S'avonds beneden aan bar met enkele groepsgenoten en de honden van de Hacienda. Wederom een wereldplek.

Al met al alleen nog maar geweldige lodges,hotels of Hacienda gehad.
Onze tijd zit er op en er moet wederom een deur opengebroken worden. Truus en Martin kunnen de kamer niet in. Sleutel ligt binnen maar gelukkig zitten we wel in de huiskamer. Denk dat het bank slapen wordt.

We houden jullie op de hoogte.

Xxx voor alle en tot gauw.

• 09 Maart 2012 - 09:45

Wilma:

Bon dia.......
    Betrap me erop dat ik steeds weer uitkijk naar jullie verhalen, maar zeker naar een teken van jullie.
    Gelukkig af en toe sms, en skype, jammer dat wij geen beeld hadden. Misschien vanavond!!!
    Toch anders wanneer en ons mam, mijn zusje, zwager, oom en 2 vriendinnen 23 dagen weg zijn!!!!!
    Beter dat ik ga, hoeven jullie alleen mij te missen, ik moet jullie allemaal missen.
    Maar zij jullie gegund, GENIET nog de laatste week, PURA VIDA
    Dikke knuffel van de doggies en kxs van mij.

• 09 Maart 2012 - 10:56

Ad, Pia En De Kids:

Het klinkt allemaal fantastisch wat jullie meemaken. We kijken iedere keer weer uit naar het volgende verslag. Geniet nog maar van de laatste week.
    Maak nog maar veel foto's en video's.
    Dan kunnen wij achteraf ook nog genieten van wat jullie allemaal gezien en meegemaakt hebben.

Groetjes aan ons pap,
    van Ad, Pia en de kids.

• 09 Maart 2012 - 15:31

Theo En Annie Vogels:

Hallo vakantiegangers wat genieten jullie en wij genieten met jullie mee.
    Maar de grootste helft zit er al weer op. Maar de foto's blijven he. Even iets voor Truus.
    Bij ons gaat alles door, met Tonia blijft het allemaal hetzelfde. Dus Truus geniet nog maar een
    weekje,en je hebt straks veel te vertellen. Heel veel groetjes voor allemaal, en we horen nog wel een keer wat. Theo en Annie Vogels.

• 09 Maart 2012 - 16:48

Lina:

het klinkt allemaal goed die reis van jullie
    fijn dat jullie zoo veel zien en mogen beleefen
    met zijn alle
    de laaste dagen en dan af tellen maar jullie hebben veelgezien
    ik zie de foto.s wel
    liefs en groetjes van linaxxxxxxxxxxxxxxx

• 09 Maart 2012 - 19:10

Monique Verhaegh:

Echt super jullie verhalen! Of dat je midden in een spannend boek zit, geweldig!! Geniet lekker nog saampjes! Groetjes Monique x