Aankomst Nambië - Reisverslag uit Rehoboth, Namibië van Helmie, Trudie, Hans, Marion - WaarBenJij.nu Aankomst Nambië - Reisverslag uit Rehoboth, Namibië van Helmie, Trudie, Hans, Marion - WaarBenJij.nu

Aankomst Nambië

Door: Hans,Trudie, Marion, Helmie

18 September 2018 | Namibië, Rehoboth

Dinsdag 18-09
Na een vliegreis van 9.33 uur én maar liefst 8330 kilometer verder, landen wij om 8.40 uur op windhoek
Alles verliep vlot en alle koffers ook gearriveerd.
In de ontvangshal stond een medewerkster van tokkie tokkie tour ons op te wachten.
Klein jong springding. Of we nog moeten pinnen? Ja wel zo handig maar hoe is de koers? Vergeten ons daar in te verdiepen. Aan een stel Duitsers gevraagd maar daar werden we niet veel wijzer van. Zij hadden beiden een verschillende koers in gedachten.
Het maximale gepind. 2000 Namibische dollars. Later bleek Omgerekend €115.
Op naar de auto. Grote bak zo goed als nieuw Ford Everest 4x4. Uitleg gekregen over band wisselen, 4 wieldrive en op pad. Maar eerst nog naar windhoek.
Want de firma wist niet dat we meteen door reisde want we zouden nog een meet en Greet hebben met de baas van tokkie tokkie. Of we toch ff mee wilde naar het centrum van Windhoek. Ff afzien. Druk, links rijden en dan de juffrouw erbij die eigenlijk de weg ook niet helemaal wist. Plus nog een navigatie in de auto die we niet stil kregen. Ff stress maar toch bij het kantoortje uitgekomen. Uitleg en tips over de route. Nog ff shoppingmall in om toch maar iets te eten en drinken in te slaan want ondertussen was het 14 uur.
Met heerlijke broodjes en de o zo heerlijke koetjeskaas op pad. Wij gaan op naar Lake Oanob resort. Al vrij snel zien wij bavianen die steken hier gewoon de weg over, wij helemaal lyrisch.
Effe verder op zien we springbokken, een zebra, gewoon allemaal zichtbaar vanaf de weg. Kei bijzonder. Ook het landschap, het is hier droog, veel zand met struiken, heuvelachtig, mooie katoen bomen maar ook echte acacia erioloba, oftwel de kameeldoorn met naalden zo groot als een tandenstoker. Oppassen geblazen.
Ook wordt er klein beetje gemopperd, links rijden, jeetje wat een sport. Hier moeten we allemaal erg aan wennen. Gelukkig hebben we een automaat, dat scheelt enigszins.
We komen aan bij het Lake Oanob Resort, een natuurreservaat.
Wij zien al vrij snel een giraf én struisvogels. Kei mooi joh dat wild.
Aangekomen bij onze slaapplaats, zien wij een geweldige lodge, met uitzicht over het meer. Hoe mooi kun je het hebben. Met z'n allen maar een toast uitgebracht, op onszelf én het mooie Namibië. Inmiddels zijn wij al bijna 48 uur in touw. Tijdens de vliegreis hebben we allemaal effe de ogen dicht gehad, maar slapen is toch anders.
We besluiten om te voet naar het restaurant te gaan, zo'n klein kilometertje verderop.
En dat wel op hetzelfde resort.
Het eten is goed, heerlijk zelfs. Hans heeft een steak van 350 gram achter de kiezen, dat vonden de dames toch wel wat veel van het goede. Zij namen normale porties.
Na het eten met een aantal consumpties in de tas, op weg terug, alleen nu in het pikkedonker. Is toch anders lopen over de ongelijke paadjes, zeker als Trudie ineens bekeken wordt door een paar oogjes.
Pikkedonker. Maar we eindigen de dag gezellig buiten op de veranda van onze lodges. Echt genieten.
Lekker slaap.

Kilometers afgelegd vandaag 138 kilometer.

• 19 September 2018 - 13:04

Frank:

Wauw, het klinkt nu al fantastisch. Ben al benieuwd naar de foto's.
    Heel veel plezier verder.

• 19 September 2018 - 14:09

Lia:

Wat leuk! Fijne vakantie!! Liefs Lia

• 19 September 2018 - 14:56

Lissette:

We gaan weer genieten van jullie mooie verhalen. Veel plezier en geniet ervan

• 19 September 2018 - 15:09

Chantal :

Weer zin in jullie avonturen, geniet ervan saampjes

• 19 September 2018 - 15:20

Anja:

Heeel veel plezier!!! Super leuk om weet te lezen...Ik.zie het helemaal voor me, gillend paniekerige trudie, haha
    Geniet ervan en wacht op het volgende blog.x