de terugreis - Reisverslag uit Victoria Falls, Zimbabwe van Helmie, Trudie, Hans, Marion - WaarBenJij.nu de terugreis - Reisverslag uit Victoria Falls, Zimbabwe van Helmie, Trudie, Hans, Marion - WaarBenJij.nu

de terugreis

11 Oktober 2018 | Zimbabwe, Victoria Falls

11 oktober 2018
De dag van vertrek, we gaan ons voorbereiden op de terugreis.
Maar eerst starten we gewoon op tijd weer met ons ontbijt. Het is al warm, en we worden in de middag om 15.30 uur pas gehaald voor het vliegveld, dus kunnen we wel even het zwembad induiken.
Zo gezegd zo gedaan, Trudie én Marion liggen er al in.
Na enige tijd krijgt Marion gezelschap van een Zimbabwaanse mevrouw. Ze verteld nog nooit gezwommen te hebben, ze is zelfs bang voor water.
Uiteindelijk lukt het Marion om haar zover te krijgen dat ze mee het water in komt. Er wordt een zwemles gegeven. Inmiddels is er ook een andere mevrouw aangesloten, en zit Trudie ook in het water. De armslag, de beenslag, alles word geoefend met de dames. O, wat zijn die meiden blij. Voor hen beiden de eerste kennismaking met zwemwater, onder deskundige begeleiding van Marion én Trudie. Mooi om te zien, hoe blij kan een mens zijn. En alles word vastgelegd, zodat de meiden kunnen blijven oefenen.
We relaxen wat, en ondertussen; wordt er gedoucht, worden de spullen bij elkaar gezocht en de koffers gepakt. Alles in een rustig tempo.
Het is nog even spannend of Helmie haar koffer dicht gaat krijgen. De eerste dag van de vakantie hebben we deze met behulp van een schroevendraaier geopend, maar nu moet hij weer dicht.
Met een paar klappen erop zit de koffer ineens dicht. We laten het zo tot thuis, en zien dan wel verder.
Rond 15.30 uur brengt de eigenaresse van de lodge ons naar het victoria falls vliegveld. Een nieuw mooi klein vliegveld, in 2016 aangelegd.
We hebben de check in zo doorlopen, het is hier erg rustig.
Even wat eten. Aangezien we de lunch over hebben geslagen; lusten we wel wat.
Helaas, onze eerste slechte maaltijd tijdens onze hele reis. Hans geeft zijn steak terug, hier valt met geen mes, niet met tanden, hier valt gewoonweg niet doorheen te komen.
De andere eten hun bestelling op, maar kunnen absoluut niet zeggen dat het lekker was, integendeel.
Maar goed, het vult. Nog even over de luchthaven lopen en dan moeten we vertrekken.
Marion én Hans willen nog even roken, echter helaas voor ons allen, we worden gehaald, we moeten direct naar de gate, deze gaat sluiten. Ons vliegtuig is te vroeg en gaat ook eerder vertrekken. Nergens meer tijd voor, gewoon snel instappen en vertrekken.
Dat hebben we nog nooit meegemaakt, een vliegtuig wat meer dan een half uur te vroeg vertrekt.
We gaan op naar Kenia, en maken een tussenlanding in Nairobi.
Vanuit Nairobi de nachtvlucht naar Schiphol.
We zitten in een enorm groot vliegtuig, 2 lagen boven elkaar, wat een gevaarte.
We landen om 07.05 uur de volgende ochtend in Amsterdam, netjes op tijd.
We hebben allemaal wat geslapen, dat is een fijne start van deze dag.
Omdat er geen tijdsverschil zit in onze reis, hebben we geen aanpassingsproblemen. Zelfs de temperatuur werkt mee, het is in Nederland ook heerlijk weer.
Met de trein richting huis, we sluitende wederom een mooie reis af.
Onze volgende bestemming, .......er is nog zoveel moois te zien op deze aardbol, maar komend jaar mag Hans hierin het voortouw gaan nemen.
En nu, nu gaan we eerst genieten van ons kleine Nederland, onze hondjes, onze familie, kinderen, kleinkinderen, onze vrienden, jawel, ook Nederland heeft bijzondere mooie dingen, en genieten, dat doen we iedere dag.
Tot volgend jaar,
Liefs van Hans, Marion, Trudie & Helmie

• 19 Oktober 2018 - 05:24

Anouscka:

Bedankt voor jullie mooie reisverhaal,
    Fijn dat iedereen weer heelhuids terug is,
    Xxx

• 19 Oktober 2018 - 10:15

Peter Brabers:

Dag zwervertjes,

Het is ook mooi om te zien dat jullie weer blij zijn om thuis te komen.Je hebt van de reis genoten en
    dat was tenslotte ook de bedoeling.
    Bij gelegenheid horen we de verhalen nog wel.

Groetjes P&C.

• 20 Oktober 2018 - 16:40

Diana F. :

Wat heb ik genoten van jullie reis verslagen. Prachtig!
    Morgen ga ik, met de kinderen naar Turkije. Iets heel anders!