Tracking dag 2 - Reisverslag uit Kalawthut, Myanmar van Helmie, Trudie, Hans, Marion - WaarBenJij.nu Tracking dag 2 - Reisverslag uit Kalawthut, Myanmar van Helmie, Trudie, Hans, Marion - WaarBenJij.nu

Tracking dag 2

Door: Met z'n vieren

Blijf op de hoogte en volg Helmie, Trudie, Hans, Marion

23 November 2015 | Myanmar, Kalawthut

Maandag 23 november

Dag twee van de tracking.
Kenneth onze gids vertelde dat we slechts 23 kilometer hoeven te lopen vandaag naar Kalaw. We starten vroeg met ons ontbijt 6.00 uur heeft Kenneth in het familie huis het ontbijt gereed gemaakt. We eten met z'n allen weer buiten op een houten bankje. Onze gids, kok, manager, had alles goed onder controle, en het ontbijt was verrukkelijk. Ondanks de matrasjes op de grond, hebben wij allen een redelijke nacht gehad. Meerdere dekens over ons heen geslagen, primitief, maar goed geslapen. Tijdens het ontwaken zitten ze buiten bij een houtvuur voor ons het theewater te koken, heerlijke taferelen om te bekijken, vader en moeder samen op de grond, menig foto's worden geknipt, en de oudjes vinden het geweldig ons te bekijken. Onderwijl ons ontbijt, komen de waterbuffels voorbij gelopen, de koeien die richting weiland gaan, echt terug naar de basis. We love it. De familie nog blij gemaakt met kleding, pennen, ballonnen, shampoo en alles wat we op dat moment konden missen. Zij waren hier heel gelukkig mee en erg dankbaar.
Wij redelijk "fris en fruitig" besluiten opnieuw aan de wandel te gaan, we hebben wel afgesproken dat we gaan bekijken hoelang wij het vol gaan houden met al onze kleine mankementen, onze vakantie kan en mag niet bepaald gaan worden door mogelijke blessures.
We lopen rond 07.00 uur aan vanuit het dorp Peatdu waar wij overnacht hebben bij de Paoh stam. het gaat redelijk goed. Onderweg zien we land, bergen, land, bergen en nog eens land. We klauteren, klimmen, wandelen, dalen langs menig landbouwveld. We zien de mosterdvelden, de gember, de chilipepers, het suikerriet, de sesamvelden, alles uitgestrekt en mooi om te zien. Vele vergezichten worden bekeken. Geweldig mooie natuur, geweldige route, wij genieten volop van dit gebied maar het is afzien met een voor onze begrippen zware rugzakken en een temperatuur van 35 gr. En na 10 kilometer vinden wij het welletjes voor vandaag. We naderen het eerste dorp en moeten constateren dat de rode plekken op de benen van Helmie alleen maar erger worden, Marion heeft inmiddels last van beide enkels, Hans heeft last van zijn lies, en Trudie wil nergens meer over praten, wat in onze ogen weinig goeds kan betekenen.
We besluiten deze tracking af te breken, het is voor ons Hollanders gewoon niet te doen om in 35 graden en volle zon, deze tocht te volbrengen. Kenneth regelt een taxi, die ons in 75 minuten naar Kalaw brengt.
De tracking was geweldig, uniek, en voor ons iets om niet te willen missen, maar om deze in twee dagen te volbrengen is echt onmogelijk gebleken. Dag 2 hebben wij rond de drie uur gewandeld in de volle zon, en onze kleding is menig zweetvlekken rijker. Wij hadden het niet willen missen, maar zijn ook blij dat we wel bij onze positieve zijn gebleven. Het moet leuk blijven.
Aangekomen in Kalaw raadt Kenneth ons een restaurant aan voor de lunch, we kunnen daar traditioneel Chan Food eten. Ook dit is ons goed bevallen, het eten was heerlijk.
Hierna richting het hotel. We nemen afscheid van Kenneth onze lokale gids van 20 jaar die van alle markten thuis was en een heerlijke humor had.
De middag gebruiken we verder om te douchen, echt wel nodig, en even te relaxen.
In de avond gaan we eten bij de 7 sisters, ook een aanrader van onze gids.
Heerlijk restaurant, knusse mooie plek.
Voor ons wederom een geslaagde dag in Myanmar.
Liefs.