Pindayagrotten en binnenlandse vlucht - Reisverslag uit Rangoon, Myanmar van Helmie, Trudie, Hans, Marion - WaarBenJij.nu Pindayagrotten en binnenlandse vlucht - Reisverslag uit Rangoon, Myanmar van Helmie, Trudie, Hans, Marion - WaarBenJij.nu

Pindayagrotten en binnenlandse vlucht

Door: Met z'n vieren

Blijf op de hoogte en volg Helmie, Trudie, Hans, Marion

24 November 2015 | Myanmar, Rangoon

Dinsdag 24 november 2015

Vanochtend weer vroeg uit de veren, om 07.30 uur ontbijten in ons hotel.
Om 08.30 uur staat Salomon met chauffeur weer paraat voor een nieuwe dag.
We rijden door het Chan gebied, en zien wederom prachtige natuur aan ons voorbijtrekken. Vele mooie vergezichten, wij bevinden ons in een prachtig gedeelte vol met enkel natuur.
We gaan op weg naar de Pindaya grotten. Hoog gelegen in de bergen.
We zien vele lokale bevolking die deze grotten eveneens bezoeken.
We komen bij een enorme entree, en stappen daarna in de lift die ons boven naar de top brengt.
De Pindaya grot is een belangrijke grot waarin 8000 vergulde boeddha's staan. Wij kijken wederom onze ogen uit. Je zou zo denken dat het wel een keer gaat vervelen, maar zelfs wij worden iedere keer verrast door het onbekende. Hoe is het mogelijk om dit alles in een grot te herbergen. Wat wij hier meemaken en beleven is gewoonweg niet te beschrijven, dit moet je zien.
De combinatie van boeddha's in de grotten is uniek.
Na het bezoek aan de grotten genieten we op een mooie plek van onze lunch. We hebben een mooi uitzicht.
Hierna doorgereden naar een plek waar ze rijstpapier maken. Alles met de hand, van papier tot parasol stokken, alles wordt hier gemaakt.
In het winkeltje vele mooie artikelen, én ja hoor, er is weer iets blijven hangen.
Voor Marion en Hans iets om van te genieten tijdens de zomers in Nederland, en jawel, Trudie en Helmie hebben er ook een kleine bijdrage aan gedaan.
Nu kijken hoe we een en ander mee terug krijgen naar Nederland.......
Ook bezoeken we een Monarchie, de monniken waren volop bezig met hun leer, wij bekeken hun complex.
Bij het naar buiten gaan zien wij maar liefst 16 puppy's lopen, vele vele hondjes hier.
Opnieuw in de bus vervolgen wij onze weg. We stranden bij een processie, onze weg wordt belemmerd door een uitbundige menigte die hun offers willen showen aan publiek, dit onder luid getoeter, gedans en gejuich.
Wij enigszins bezorgd over onze vlucht, informeren bij Salmon, hij weet ons echter te vertellen dat schrik niet, onze vlucht vertraging heeft.
Volgens mij wordt in onze beleving Myanmar ook gekoppeld aan vliegvertraging, nog elke vlucht vertraging gehad in meer of mindere mate.
We komen aan bij de luchthaven van Heho, een zeer klein vliegveld. Ook erg apart. We nemen afscheid van onze gids Salomon, en ook hij neemt kleding voor zichzelf en zijn vrouw mee die wij hun schenken.
Op het vliegveld zin in een snack, voor 4 inieminie Snickers en wat nootjes betalen we hier meer dan voor een uitgebreide warme lunch voor 4 personen op het platteland.
De vlucht verloopt ondanks de 45 minuten vertraging goed en snel. Het is licht bij vertrek, en onder ons is een mooi landschap zichtbaar. Ook kunnen we zien hoe de zon ondergaat, mooi.
We komen aan in Yangon, en nemen zelf onze koffers mee. Het gaat hier echt allemaal anders.
De chauffeur staat te wachten, en brengt ons naar het hotel. De rit naar ons hotel duurt bijna langer dan de hele vliegreis. Yangon is groot, groot en nog eens groot.
We komen aan bij ons hotel, een hotel waar we ook de laatste nacht zullen verblijven van deze reis.
In het hotel geen bier te verkrijgen, dus de weg gevonden naar de overkant.
Wij met de biertjes en natuurlijk cola buiten op de stoeprand. Dit zet de bediening aan het denken, en snel hebben zij een terras voor ons gecreëerd. Stoelen en tafel worden buitengezet, en brengen onze verdere avond hier door, onder het genot van wat lekkere hapjes die de bediening ons graag voorschotelt.
We hebben het weer voor elkaar, een eigen terras, heerlijke temperatuur, én wij maar zeggen, je krijgt wat je verdient.
En voor jullie om te weten, we verdienen het ook echt.
Groetjes.