Rainbow River lodge - Reisverslag uit Rundu, Namibië van Helmie, Trudie, Hans, Marion - WaarBenJij.nu Rainbow River lodge - Reisverslag uit Rundu, Namibië van Helmie, Trudie, Hans, Marion - WaarBenJij.nu

Rainbow River lodge

Blijf op de hoogte en volg Helmie, Trudie, Hans, Marion

05 Oktober 2018 | Namibië, Rundu

Vrijdag 05 oktober
Ook deze ochtend vroeg ons bedje uit. We gaan om 07.00 ontbijten, en ditmaal ontbijten we op bijzondere plek. We zitten buiten en kijken uit over de rivier. Mooie locatie. En ook allemaal met verse eigengemaakte producten.
Na het ontbijt lopen we richting rivier om wat foto's te knippen.er ligt een vissersbootje op het water, waar wij wat foto's van knippen. De bootsman is het hier echter niet helemaal mee eens, hij komt verhaal halen en nadat hem verzekerd is dat hij niet op Facebook gezet wordt, taait hij af.
Wij nemen afscheid en gaan weer verder. Dit maal op naar Divundu.
Wederom een behoorlijk aantal kilometers, veelal via goede wegen, dus we denken dat we tijdig op onze volgende bestemming zullen arriveren.
We besluiten onderweg om bij een klein dorpje te stoppen met allemaal leem hutjes om hier onze kinderkleding, overige kleding, pennen, Lego en sieraden van kraaltjes uit te delen. Wat zijn ze allemaal blij. het word goed verdeeld of geruild onderling.
Aan de kinderen de vraag zijn jullie happy, krijgen we luid terug. Yes we are HAPPY.
We rijden door richting Divundu , alleen een eindje te ver.Na een aantal kilometers komen we erachter dat dit niet de juiste weg is dus omkeren.
We vinden onze Lodge, Rainbow River lodge, en worden opgewacht door een goedlachse uiterst vriendelijke man. Hij is blij ons te zien, en verteld dat wij waarschijnlijk de enige gasten zullen zijn vandaag op deze plek.
Er werd nog een bus van 20 personen verwacht, deze hebben echter gemaild dat ze pech hebben en waarschijnlijk niet tijdig in de lodge zullen komen.
Wij vinden dit niet erg. Dit is echt een mooie plek. De eigenaar vraagt of wij een boottrip willen maken, op zoek naar de nijlpaarden én krokodillen. Wij gaan eerst even lunchen en besluiten daarna aan boord te gaan.
Zo apart, wij zijn de enige gasten.
We kunnen zelfs ons huisje uitzoeken, alles kan hier.
Om 16.00 uur gaan we op de boot over de Okavangorivier Amos is onze kapitein en gids en al vrij snel zien wij een krokodil van 2 meter groot, er werd geschat dat deze 5 jaar oud is.
De krokodil ligt heerlijk op het droge te genieten van het zonnetje.
Hierna varen we door, we zien vele nijlpaarden in meerdere families in het water.
Ook zien we veel bedrijvigheid aan de waterkant. De mensen wassen hun kleding, ze wassen zichzelf, ze doen de afwas, ze tanken water, alles aan de waterkant van deze rivier. Kei speciaal om dit te zien, wij genieten. Ook vele vogels vooral de bijeneters waren bijzonder
We varen richting Popafalls, een beschermd natuurgebied en gaan hier van de zonsondergang genieten. We gaan van de boot.
We zien meerdere stroomversnellingen, en rotsformaties die nu duidelijk in beeld waren vanwege de lage waterstand. Mooie plek, en zeker met de zonsondergang. Bijzonder.
Terug naar de lodge, waar wij vannacht de enige gasten zullen blijven.
We eten heerlijk, boven het water met het geluid van de nijlpaarden, het geluid van de kikkers, de sprinkhaan, en de krekels op de achtergrond.
Het is geweldig hier, én deze plek, deze plek doet ons denken aan Nicaragua. Iets om nooit meer te vergeten.
We drinken nog wat en eindigen een heerlijke dag.
Wij reden vandaag 223,0 kilometer.
Lekker slaap.

Verslag uit: Namibië, Rundu

Namibië 25 daagse rondreis

Vertrek naar Namibië 17-09-2018 .

Maandag 17 september 2018 is het dan zover.
Trudie mocht ditmaal een voorzet doen, het varieerde van Suriname, de Transiberië expres, Chili, Argentinië, kortom de hele wereldbol werd bekeken.
Uiteindelijk zagen we een documentaire over Namibië, en jawel hoor, direct verkocht. Ongerepte natuur, en vele grote wilde beesten, wij raakten enthousiast en besloten dat dit de reisbestemmingen zou worden voor ons viertjes.
Vanochtend vroeg uit de veren, natuurlijk zoals altijd gebeuren er op het laatst onverwachte dingen, zodat zaken toch nog haasje repje afgehandeld moeten worden. Behalve voor Hans & Marion, zij hadden de boel dit jaar tijdig op orde.
Op station Vierlingsbeek nemen we afscheid van Anne én Wilma. Met de trein richting Düsseldorf om van daaruit het vliegtuig te nemen.
We zijn ruim op tijd, de treinreis verloopt voorspoedig. Heerlijk relaxed.
In Düsseldorf aangekomen, direct de koffers afgegeven én hoe fijn, die worden doorgestuurd naar Windhoek.
We zoeken een rustig barretje op voor wat heerlijke biertjes.
Yes, de vakantie is nu echt begonnen.
Van Düsseldorf naar München, een vlucht van 45 minuten. Prima verlopen.
In München moeten Hans & Marion het halve vliegveld over om ergens een plekje te vinden waar ze een peukje kunnen roken.
Hierna een hapje eten. Duitse schnitzels staat voor menigeen op het menu.
Wachten op de volgende vlucht, die ons vanaf 22.30 uur naar Namibië brengen zal in een kleine 10 uurtjes. Wat zullen we slapen.......
Als er tijd en WiFi is kunnen jullie ons weer volgen.
Grxxx en tot gauw.