Mahango game reserve - Reisverslag uit Rundu, Namibië van Helmie, Trudie, Hans, Marion - WaarBenJij.nu Mahango game reserve - Reisverslag uit Rundu, Namibië van Helmie, Trudie, Hans, Marion - WaarBenJij.nu

Mahango game reserve

Blijf op de hoogte en volg Helmie, Trudie, Hans, Marion

06 Oktober 2018 | Namibië, Rundu

Zaterdag 06 oktober
Vanochtend om 06.30 uur ontbijt, wij willen naar het Mahango Game reserve, dit park maakt deel uit van Bwabwata Nationaal park. Dit hele park is 180 kilometer lang. Ons park (Mahango) een natuurreservaat ligt slechts een aantal kilometers van ons lodge af, ditmaal willen we vroeg aanwezig zijn om dieren te spotten.
Onderweg zien we meerdere kinderen, er worden ballonnen uitgedeeld, menig kind is happy, en wij zeker zo blij na het zien van al deze geweldige snoetjes.
We zijn op tijd, en gaan op pad. Eerst een route van 15 kilometer, die gevolgd wordt door een stuk weg van 10 kilometer. De 10 kilometer route kan enkel met 4x4 gereden worden.
Al vrij snel zien we de eerst dieren, zebra's, hartebeest, impala, springbokken, alles kruist ons pad weer. Wij willen echter groter wild zien, we zijn verwend geraakt en willen zo graag het luipaard én de neushoorn zien.
Onderweg is er een stop gepland bij Een Baobab boom van 1300 jaar oud. Zo mooi die enorme boom.
Hier stopt ook een jeep met gids én een 4-tal Nederlanders. Al snel gaat het gesprek over de dieren, en horen we dat we te maken hebben met Limburgers, dat is sterk.
De gids geeft aan dat er in dit park geen neushoorns zijn. Ook heeft hij het luipaard meer dan een week geleden gezien. Wij blijven hoop houden.
We gaan verder en blijven turen en nog meer turen. We zien vogels, en nog meer antilopen, zebra's. Het blijft een bijzondere omgeving.
Op naar de 4x4 route, ook hier zijn de zebra's en meerdere antilopen volop vertegenwoordigd. Ook zien we evertszwijnen. Op het einde van onze route een grote kudde olifanten, wat een geweldige beesten. Ook spotten we nog giraffen.
Wederom een geslaagd park, alleen wel balen dat we de big five nog steeds niet compleet hebben. Sterker nog, we hebben er slechts 2 gezien gedurende onze reis. Dit moeten er meer gaan worden.
We rijden terug naar de uitgang, waar een tweetal chagarijnige dames ons amper te woord staan, wat duidelijk wordt is dat men geen drinken heeft. Dus op naar onze lodge.
Daar aangekomen wordt ons snel verteld dat we richting boot moeten gaan.
Dit doen we, de boot is inmiddels uitgevaren, echter de eigenaar komt terug naar de lodge om ons op te pikken.
Er zitten meerdere mensen op de boot (een groep Nederlanders), zij genieten hun lunch op de boot. Wij moeten aan boord.
Na enige tijd gaat de groep Nederlanders terug aan wal. De eigenaar verteld dat hij ons meeneemt naar het eiland waar we kunnen zwemmen. Hij had dat eerder beloofd.
We komen aan op een idyllisch plekje. Er worden stoelen en een tafel in het water gezet, de koelbox wordt uitgeladen én daar zitten we dan, midden in het water te genieten. Dit gebeurt nooit meer, dit is het echte Zwitser leven gevoel. Wij alleen op een eiland in het water, met een drankje in een geweldige omgeving. Onbeschrijfelijk gewoon. De krokodillen en nijlpaarden zullen hier niet komen vanwege de lage waterstand dus het is veilig.
Helaas moeten we terug naar de kant, de boot moet weer gebruikt worden voor een excursie. Jammer, hier hadden we nog uren door kunnen brengen.
Aan wal staat onze lunch klaar, het is inmiddels al 16.30 uur, en wij moeten nog lunchen.
Hierna blijven we wat hangen bij de bar, er is een rugbywedstrijd op tv aan de gang die men hier belangrijk vind. De drank vloeit rijkelijk bij menigeen. Wij kijken een en ander af.
Ook nemen we een duik in het zwembad en spelen met een bal. Echt lekker hier, hoewel er steeds meer gasten zijn, hebben wij hier geen hinder van. We vermaken onszelf met een prachtige zonsondergang, de lucht kleurt prachtig rood.
Rond 19.30 uur besluiten we om te gaan dineren. Daarna terug richting bar, er staat een optreden gepland van een lokaal gezelschap, zij zullen traditionele dansen uit gaan voeren.
Er wordt wat gezongen, er wordt gedanst op een traditionele manier. Altijd bijzonder om te zien.
Inmiddels ook aangeschoven een vader van 74 jaar, met dochter uit Duitsland, die samen door Namibië toeren, en twee jongens uit Afrika. Leuk stel mensen.
Het optreden is beëindigd en de meeste gasten zoeken hun lodges op.
Wij worden uitgenodigd voor een bierpong spel.
Men wil Holland tegen Afrika spelen, gezien de hoeveelheid drank die rijkelijk vloeit, geeft Hans aan dat hij wel even mee wil doen, dit echter zonder al teveel te drinken, hij moet n.l. morgen rijden. De eigenaar van de lodge vormt samen met Hans een team. Wij meiden kijken toe.
Afrika wint, en dan is het toch echt tijd om richting bedje te gaan.
We reden vandaag 81,9 kilometers.
Groetjes daar.

Verslag uit: Namibië, Rundu

Namibië 25 daagse rondreis

Vertrek naar Namibië 17-09-2018 .

Maandag 17 september 2018 is het dan zover.
Trudie mocht ditmaal een voorzet doen, het varieerde van Suriname, de Transiberië expres, Chili, Argentinië, kortom de hele wereldbol werd bekeken.
Uiteindelijk zagen we een documentaire over Namibië, en jawel hoor, direct verkocht. Ongerepte natuur, en vele grote wilde beesten, wij raakten enthousiast en besloten dat dit de reisbestemmingen zou worden voor ons viertjes.
Vanochtend vroeg uit de veren, natuurlijk zoals altijd gebeuren er op het laatst onverwachte dingen, zodat zaken toch nog haasje repje afgehandeld moeten worden. Behalve voor Hans & Marion, zij hadden de boel dit jaar tijdig op orde.
Op station Vierlingsbeek nemen we afscheid van Anne én Wilma. Met de trein richting Düsseldorf om van daaruit het vliegtuig te nemen.
We zijn ruim op tijd, de treinreis verloopt voorspoedig. Heerlijk relaxed.
In Düsseldorf aangekomen, direct de koffers afgegeven én hoe fijn, die worden doorgestuurd naar Windhoek.
We zoeken een rustig barretje op voor wat heerlijke biertjes.
Yes, de vakantie is nu echt begonnen.
Van Düsseldorf naar München, een vlucht van 45 minuten. Prima verlopen.
In München moeten Hans & Marion het halve vliegveld over om ergens een plekje te vinden waar ze een peukje kunnen roken.
Hierna een hapje eten. Duitse schnitzels staat voor menigeen op het menu.
Wachten op de volgende vlucht, die ons vanaf 22.30 uur naar Namibië brengen zal in een kleine 10 uurtjes. Wat zullen we slapen.......
Als er tijd en WiFi is kunnen jullie ons weer volgen.
Grxxx en tot gauw.